Kan ik bewegingsmelders gebruiken voor op me kamer?

Het is voor een Spookhuis dat ik in me kamer heb, een loopspookhuis.
Er komen ook lakens te hangen zodat je in u vormen erdoor heen gaat.
Maar ik dacht aan bewegingssensoren.
Nu weet ik niet hoe die werken , hoe je lampjes of dingen die beweging krijgen dan stroom krijgen en of dat wel kan, maar ik dacht ik vraag het.
En voorderest of ook geluiden daar op kunnen die afgespeelt worden via de computer dan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoor, er moet in dat Spookhuis wel een beetje licht zijn anders ziet de bewegingsmelder ook niks. Je kan bij de Action van die lampjes kopen (iets van 2 euro/stuk -Ranex), die stop je gewoon in het stopcontact. Loopt er iemand (of de kat) langs die lamp, gaat de lamp vanzelf aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee.
Maar de lampjes die ik nu gebruik zijn van de Action ook, maar die zijn gekleurd.
Alleen die werken op batterijen, dat was vooral de vraag, of dat op sensortjes kan.
En ik wil losse sensortjes.
Jazeker kan dat . Ik heb op vrijwel elke slaapkamer en in de trappenhuizen infraroodmelders hangen, zodat daar automatisch de lampen aan (en weer uit) gaat als iemand de kamer inloopt.
Als die warmte detecteren, floepen ze aan. En je kunt ze vrij precies richten. En behalve aan een lamp, kun je ze natuurlijk ook aan andere elektrische apparaten koppelen.

Maar zeker in de draadloze versie wordt het vermoedelijk wel een kostbaar spookhuis.....