Wat is de beste e-reader?

Ik had een Nook met glowlight, beviel goed maar was binnen drie weken kapot. Nu een Diffrnce bij de Kijkshop gehaald, deed het helemaal niet! Toch vind ik het prettig lezen, zo'n e-reader met E-ink scherm. Ik ga het nog één keer proberen, welke raden jullie me aan, en waarom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Budget? Grootte scherm? Zwartwit of kleur? Welke bestandsformaten?
Er is geen beste te zeggen zonder je eisen te weten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
grootte: 6 of 7 inch
zwart-wit of kleur: e-ink (dat is toch altijd zwart-wit?)
bestandsformaten: iig E-pub en PDF (Hebben ze dat niet altijd?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kindle heeft een eigen formaat (naam ben ik even kwijt) maar met behulp van Calibre (opensource/freeware) kun je uitstekend je hele bibliotheek + de boeken die je op je e-reader zet beheren. Dit programma converteert ook automatische naar het beste formaat voor je e-reader.

Het beste antwoord

Sony heeft een goede naam en Kindle van Amzon is erg goed. Die laatste heeft ook een uitstekende service heb ik gemerkt. Na kapot te zijn gegaan (binnen de garantie) ik kreeg ik binnen 4 dagen een nieuwe toegestuurd vanuit Amerika (geheel kosteloos).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik raad je de SONY prst-01 aan, die heb ik zelf en bevalt super goed. Ook heb ik van kennissen alleen positiever verhalen over deze reader gehoord.
Hij heeft overigens géén glowlight (of hoe dat ook mag heten).
Gebruikersgemak is groot, hij is degelijk, ik hoef hem zelf maar 1 x per twee of drie weken op te laden (en lees elke dag wel een tijdje).
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben zelf heel tevreden met m'n iphone en/of ipad met stanza, behalve als e-reader nog veel meer functies.
Heb ook de gewone e readers gebruikt, maar deze vindt de iphone prettiger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een bebook ben erg tevreden maar als deze stuk gaat stap ik over op sony. Puur voor de extra opties zoals touchscreen en woorden boeken.