Wat is een geschikt alarmeringssysteem voor twee buren?

Mijn buurvrouw kampt met een slechte gezondheid. Ik wil haar kunnen helpen als zij mij nodig heeft en ik thuis ben. We hebben het een tijdje geprobeerd met een draadloze deurbel maar het blijkt dat deze onbetrouwbaar zijn (verschillende geprobeerd). Mobiele telefoon is geen optie want handfunctie en stemfunctie minimaal. Een duur peronenalarmeringssysteem is ook niet wat we zoeken. Wie weet iets anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is de afstand tss jullie ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Babyfoon?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn rijtjeswoningen. Een babyfoon is geen optie want ze luistert de hele dag naar de radio. Dat wil ik niet aanhoren. Ik zoek eigenlijk een draadloos alarmsysteem dat niet op een telefoonlijn werkt en ook niet op batterijen (te onbetrouwbaar). Dus zender en ontvanger mogen wel aan netstroom.

Antwoorden (2)

Misschien is het een idee om twee portofoons te kopen én twee aparte laadstations. De portofoons kunnen dan dag en nacht in de oplader blijven staan.

De beste manier om je te oriënteren op de verschillende mogelijkheden is waarschijnlijk door informatie in te winnen bij een gespecialiseerde portofoonwinkel. Deze kwam ik op het internet tegen, mét thuiswinkelkeurmerk: http://www.portofoonwinkel.nl/klantenservice/portofoons-algemeen/walkietalkie-of-portofoon/
Via de website kun je ook met ze chatten: https://www.portofoonwinkel.nl/klantenservice/contact/contactgegevens/
Pieter2011
11 jaar geleden
indien jij de buurvrouw wil helpen dien je met het volgende rekening te houden. de buurvrouw zal een draadloos zendertje moeten hebben. want als ze valt en ze kan niet bij bv een knop dan heb je er niets aan. dus feitelijk zal het toch op draadloos uit gaan draaien. dit is te koop bij verschillende elektronica winkel "gewoon google"kijken. je kan ook een observatie systeem nemen maar dat moet je wel duidelijk aan geven dat dit beperkt is met het zicht van de camera en denk op de privacy