Mijn vaatwasser stinkt ineens heel erg. Wat kan ik hieraan doen?

Het is een 10 maanden oude vaatwasser. We gebruiken hem dagelijks. Hij stinkt nu pas sinds een week. Help :-)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Het filter goed schoonmaken,en nadien de vaatwasser op de hoogste temperatuur laten draaien.Met een vaatwastablet erin,zout en glansspoelmiddel.Geen vaat erin doen,dus laten draaien met lege machine.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op dezelfde manier maak je ook de wasmachine schoon.Het is belangrijk om af en toe het filter schoon te maken ,en de machine laten draaien op een hoge temperatuur (zonder was).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De machine eens leeg laten draaien en als die aan de gang is hoort u na een aantal minuten het klepje van het wasmiddel klikken, dat moment opent u (voorzichtig) de machine en giet er eens citroenzuur of azijn in. Dat moet het opgeslagen vet in de leidingen eens losmaken want daar komt die stank vandaan.
Dit is iets wat u op regelmatig kan doen, zo om de 6 maand.
Natuurlijk voor aanvang de grof en fijn filter kuisen, dit zou u eigenlijk zeer regelmatig moeten doen.
De groffilter elke beurt en de fijnfilter wekelijks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien zijn er wat etensresten in het filter blijven steken. Geregeld nakijken dus.
Je kunt ook alles afspoelen voor je het in de vaatwasser doet. Dit doe ik ook en hij gaat al 12 jaar mee. Hoef je het filter ook niet vaak na te kijken