het deurtje van de wasmachine klikt niet dicht, wat kan ik doen?

hij sluit wel en het klikstukje dat in het deurtje zit lijkt gewoon te werken, maar wanneer ik dus het deurtje sluit maakt ie de klik niet en dus kan ik geen was draaien.

er is niets mee gebeurt, gewoon van het ene op het andere moment... en de wasmachine is ook echt nog niet zo oud.

monteur is een voor mij te dure grap:(

Toegevoegd na 1 minuut:
er lijkt niets in het gaatje waar het klikstukje in moet klikken te zitten

Toegevoegd na 6 dagen:
als mijn vriend er hard tegenaan slaat gaat ie dicht maar dat zal de machine niet ten goede komen:(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
32.1K

Het beste antwoord

Beide kanten (deur en vaste zijde) van het slotje eens inspuiten met silicone olie en de kans is groot dat alles weer normaal werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel eens controleren of de dichting nog op zijn plaats zit.
Zo ja, normaal kan de diepte van het slot geregeld worden.

Andere antwoorden (2)

In dat klikstukje hoort een veertje te zitten, en mogelijk is dat losgeschoten. Mogelijk kan je zelf daar iets openschroeven, en eens voorzichtig kijken of dat veertje los is. Altijd goed opletten hoe en waar de schroeven zitten, vóór je eraan begint!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet gewoon je deurtje als ie dicht is paar keer iets harder indrukken, beetje kracht in zetten en dan moet het lukken. Dat gebeurd bij mij mestwel vaak hoor. Alle knopjes aan zetten en dan paar keer deurtje indrukken. Als het goed is start je machine vanzelf. Als je een paar keer indrukt moet je wel opletten dat je niet TE hard drukt zodat het breekt.