Hoe heet die lift? (zie uitleg)

Hallo,

ik wil graag weten hoe zo`n lift dat bestaat uit 1 plaat die omhoog word gedrukt heet? Zo`n soort lift zie je vaak bij concerten. kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

hoi LoveTheSound222,

een lift die met oliedruk omhoog wordt gedrukt heet een hydraulische lift.

je kan hem dus podium lift noemen, als hij een (deel van) het podium optilt.

een personen lift wordt ook vaak als hydraulische lift uitgevoerd, vooral wanneer hij in een bestaand gebouw wordt gemaakt. de liftschacht wanden zijn dan niet sterk genoeg om het geheel te dragen.

een heel bekende is de lift in het Evoluon in Eindhoven (je weet wel, die mega paddo, die op een vliegende schotel lijkt.

ook met schoolreisje geweest? jaarlijks de elektor dag, dus gelegenheid genoeg om hem eens te bewonderen.

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

een hefplatvorm of een schaarlift.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wanneer dit op een poduim wordt gebruikt zegt men daar ook gewoon een podimlift tegen,zoals hier:

http://www.louwmanmuseum.nl/asp/appmain.asp?appactie=theater&taalcd=nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien bedoel je een paternoster?