Als ik dit: http://www.bestofferbuy.com/designer-cool-inear-stereo-earphone-red-and-black-35mm-jack-p-74649.html bestel krijg ik dan een boete?

Als ik dit: http://www.bestofferbuy.com/designer-cool-inear-stereo-earphone-red-and-black-35mm-jack-p-74649.html bestel en hij wordt aangehouden bij de DUITSE douane krijg ik dan een boete?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je er 1 voor eigen gebruik bestelt, dan zal het sowieso geen probleem zijn. Als het grote partij is, moet je misschien invoerrechten betalen. Maar ook dat weet ik niet eens zo zeker bij de Europese Unie.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het bedrijf zit in Singapore of China. 1 artikel zal dan inderdaad geen probleem zijn. Dat is net als wanneer je als toerist daar wat koopt. Dat hoef je ook niet aan te geven bij de douane. Het is een ander verhaal als je daar een hele partij goedkoop koopt en hier met winst wil verkopen. Dan moet je invoerrechten betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat klopt

Andere antwoorden (1)

Voor het importeren uit landen buiten de EU hoef je géén douanerechten of omzetbelasting te betalen als de waarde van het artikel (pakketje) lager is als €22,- (excl. verzekering en verzendkosten)
Als je dus twee oortelefoon besteld zit je nog ruim onder dit bedrag en zal dit geen enkel probleem opleveren.

Wel lijken deze oortelefoon erg veel op de dr dre oortelefoon, maar aan de omschrijving (en zeker ook de prijs) lijkt het hier om namaak te gaan. Wel heb je kans dat je pakketje daarop wordt tegengehouden, het is namelijk niet toegestaan dit in te voeren in Nederland (Lees heel Europa)

En een laatste punt waar je even op moet letten, zie bron (daar wordt erg voor gewaarschuwd), moet je even uitzoeken of er geen verzekering kosten oid aan de levering komen te hangen die je pakketje ineens velen malen duurder maken.