Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zeg je "anker" in het engels?

Het gaat om een anker van een elektrische motor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi Evarist61, een scheepsanker is anchor.
het anker van een motor is rotor.
als je iets in de muur wilt verankeren, dat weet ik ook niet hoe dat zou moeten heten. kortom, er zijn nogal wat verschillen, welk anker bedoel je? groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf even opgezocht en via wikipedia gevonden. Rotor en armature zijn synoniemen.
Allicht is het ene USA en het andere UK.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. (Engineering / General Engineering) the rotating member of a machine or device, esp the armature of a motor or generator or the rotating assembly of a turbine

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat is armature
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks!!
Amadea
13 jaar geleden
Dat lijkt mij eerder een Frans woord dan een Engels, en Evarist wil toch weten hoe je het uitspreekt?
Amadea
13 jaar geleden
Oké, dan zal ik die onterechte minduim even compenseren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een beetje een vreemd woord voor de Engelsen.

Andere antwoorden (2)

volgens mij moet het ''anchor'' zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het over een anker van een schip hebt is dat juist, je moet alleen de vraag nog een keer goed lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt! Ik had in eerste instantie de uitleg van de vraag niet gezien. Ik had nog even verder gekeken en had nergens kunnen vinden dat het anker in de vraag, iets te maken kon hebben met een elektrische motor. Wel met een dynamo of magneet, maar dat zijn geen motors. De was dus verkeerd gesteld, DACHT IK!! Door de rotatie van het anker word een spanning opgewekt, dus dat kan de dynamo zijn geweest die ik gevonden had. Rotor is dus een goed antwoord. De armateur heeft iets met een magneet te maken die er voor zorgt dat het anker draait, dus dat is ook een goed antwoord. De rotor en de armateur moeten overigens wel ''verankerd'' worden. :p Uit de onderstaande link van het antwoord van peterenada blijkt dus nu dat ik er idd helemaal langs zat. Echter hoop ik nog op een wonder. Misschien zit er nog een hooggeleerde op gv die misschien wel weet te vertellen dat er ook een ''anchor'' in een elektrische motor zit. :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwens, omdat er dingen in die motor zijn die verankerd moeten worden, zullen daarvoor ook wel anker zijn aangebracht. Dat maakt mijn antwoord ook een goed antwoord. YEAH!! :)
dit heet een rotor

Toegevoegd na 12 uur:
De rotor - ook anker genoemd - is een ijzeren cilinder waarin de ankerwikkelingen liggen. De uiteinden van deze wikkelingen zijn verbonden met de commutator, zodat het anker hiermee via de koolborstels van stroom wordt Elektrotechniek
NL: rotor
EN: rotor
Definitie Engels: a rotating portion of a machine
voorzien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing