Ik neem aan dat je het over draadloos internet hebt dus het signaal van je router is waarschijnlijk niet sterk genoeg om 2 verdiepingen hoger te komen. Als je op de verdieping van de router wel verbinding hebt zul je waarschijnlijk een betere/sterkere router moeten gaan kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan je net buiten het bereik van je draadloos internet vallen. Ik heb het ook wel is. Dan moet je je draadloos internet kastje op een andere plek hangen hoger ofzo of gewoon beneden gaan zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees eens in de handleiding van het modem dat je gebruikt hoe ver het bereik is. Waarschijnlijk zit je er op de derde verdieping te ver vandaan.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De afstand zal het probleem niet direct zijn.
De twee betonnen vloeren wel. Die houden nogal wat signaal tegen.
Draadloos neem ik aan? Zo ja, dan zal dat vast met de signaalsterkte te maken hebben.

Het is echter altijd de moeite waard om eens te kijken welke kanalen er in de buurt gebruikt worden voor wifi zodat je je eigen modem/router/AP op een niet gebruikt kanaal kunt instellen.
Dat zou misschien kunnen helpen.
Met vistumbler kun je in vista en win 7 de zaak goed in kaart brengen.
http://www.vistumbler.net/

En anders Valt het signaal halverwegen nog te versterken. Vaak hebben routers die mogelijkheid ingebouwd zitten. Ook heb je wifi range extenders / wifirepeaters.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/314/wlan-access-points.html
(hier staan er wel een paar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal naar alle waarschijnlijkheid door je router komen, waarschijnlijk is het met een nieuwe router opgelost. http://www.prijszoeken.nl/products/computers/routers/ Het is overigens helemaal niet nodig om een dure router te kopen, lees wel even wat reviews en bekijk specificaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een 'normale' router zou het moeten lukken, het kan zijn dat er te veel ijzer in het plafond zit, heb ik ook last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter nog: koop een repeater