Welke bellenblaas vloeistof raden jullie aan voor mijn bellenblaasmachine ( american dj bubbletron)

Ik heb nu concentraat maar dat werkt voor geen meter....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (5)

Glycerine toevoegen aan je zeep gebruik dreft en het gaat super.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het heel goed zelf maken door aan een sopje van vaatwasmiddel een paar druppels glycerine toe te voegen (verkrijgbaar bij de drogist). Door toevoeging van glycerine krijg je bellenblaassop waar je grote tot zeer grote bellen mee kunt blazen die niet uit elkaar spatten.
12 jaar geleden
Ik heb nog een recept gevonden.
50 ml. afwasmiddel
175 ml. koud water
5 druppels glycerine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behanglijm kan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glycerine is een alcoholverwandte stof, en kan onder bepaalde voorwaarden kunstof aantasten. Aan die voorwaarden zullen in een bellenblaasmachine niet voldaan worden: warmte en tijd. Lijkt me dus beperkt bruikbaar.
Absoluut bruikbaar en veilig is CMC, Carboxymethylcellulose. Het water verdampt trager dus de bellen zullen vermoedelijk ook langer leven.
Bronnen: