Wanneer slaat een waterkoker af: Als het water een bepaalde temperatuur bereikt (kookt) of een bepaalde tijd na het aanzetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Een aantal seconde nadat het water de temperatuur van 100 graden celcius heeft bereikt. Die paar seconden kookt de waterkoker altijd even door!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het kookt, vandaar waterkoker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk na een bepaalde temperatuur..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien het kookpunt afhangt van de luchtdruk, het ding moet ook werken in de bergen per slot) is de afslag gebaseerd op stoomdruk.

Kokend water creëert voldoende druk, ondanks de opening, om een schakelaar om te laten klappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankje voor deze meer technische uitleg. Stoomdruk druk dus, niet een thermokoppel zoals ik dacht. Ik heb nu ook de verklaring voor het feit dat de het deksel gesloten moet zijn om af te kunnen slaan. Ik had de relatie met de stoomdruk proefondervindelijk wel vastgesteld, maar wist niet het mechanisme.