wat is het zuinigste printertype?

Hallo,

ik heb een eigen eenmansbedrijfje en hiervoor moet ik vaak printen. Namelijk 20.000 printjes per jaar. Dit kost €500,- per jaar inclusief de zwarte inkt, btw en afschrijfing. De printer die ik gebruik is al ongeveer 5 jaar oud en maakt ook veel lawaai. Dus ik ben op zoek naar een printer, ik heb gehoord dat een laserprinter het zuinigst is maar zonder goede argumenten dus misschien dat iemand hier kan helpen? Alvast bedankt.

Toegevoegd na 1 uur:
ik zoek een zwartwit laserprinter die bij deze cartridge past: http://www.123inkt.nl/Toners-laserprinters/Canon/Toner-nummer/C-EXV18-drum-p13162.html

op 123inkt staat heel slecht weergeven welke printers erop kunnen, ik heb al 2 uur lopen zoeken maar kom helemaal nergens. Bedankt voor alle reacties.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat voor jouw (!) gebruik de zuinigste printer is, kun je het beste uitzoeken via onderstaande site. Je voert daar jouw soort gebruik in, en de site rekent voor je uit welke printer aan je wensen voldoet EN het goedkoopste is. Hierbij wordt zowel de aanschafprijs van de printer, als de kosten van toner cq cartridges meegenomen. Toegevoegd na 4 minuten:   De argumenten waarnaar je vraagt, worden door de site gegeven nadat je alle gegevens hebt ingevoerd. Als ik bijvoorbeeld kies voor kleinzakelijk, alleen printen, zwart-wit, 350 pagina's per week, dan is de goedkoopste printer (gerekend over 5 jaar gebruik) een inkjet met € 1141 aan kosten, direct gevolgd door een laserprinter met € 1174 aan kosten. Je kunt het beste de getoonde printers als uitgangspunt nemen, en dan zelf op zoek gaan naar een leverancier die misschien een aanbieding heeft zodat je nog wat goedkoper uit bent. Toegevoegd na 7 minuten:   Oh ja, de eerste selectie is vrij ruw - je kunt bijvoorbeeld alleen aangeven of je zwartwit of kleur wilt afdrukken. Ga eerst door die eerste selectie heen tot je in het resultatenscherm komt. Daar vind je aan de linkerkant de mogelijkheid om je zoekopdracht te verfijnen. Dan kun je bijvoorbeeld aangeven dat je niet alleen zwartwit wilt afdrukken, maar bijvoorbeeld 350 zwartwitafdrukken per week wilt maken, plus 50 kleurafdrukken. Ook kun je dan extra selectiecriteria aangeven, zoals de verbinding (netwerk, USB, wifi) en vele andere dingen.

Bronnen:
http://www.printer.com/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100