wat is het zuinigste printertype?

Hallo,

ik heb een eigen eenmansbedrijfje en hiervoor moet ik vaak printen. Namelijk 20.000 printjes per jaar. Dit kost €500,- per jaar inclusief de zwarte inkt, btw en afschrijfing. De printer die ik gebruik is al ongeveer 5 jaar oud en maakt ook veel lawaai. Dus ik ben op zoek naar een printer, ik heb gehoord dat een laserprinter het zuinigst is maar zonder goede argumenten dus misschien dat iemand hier kan helpen? Alvast bedankt.

Toegevoegd na 1 uur:
ik zoek een zwartwit laserprinter die bij deze cartridge past: http://www.123inkt.nl/Toners-laserprinters/Canon/Toner-nummer/C-EXV18-drum-p13162.html

op 123inkt staat heel slecht weergeven welke printers erop kunnen, ik heb al 2 uur lopen zoeken maar kom helemaal nergens. Bedankt voor alle reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Gaat het om alleen tekst, afbeeldingen, foto's, kleur, zwartwit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je een printer krijgt zonder dat er een onderhoudsmannetje moet komen. Ik denk dat je op een zwart-wit laserprinter uitkomt waarbij je zelf de toner kunt vervangen (is heel eenvoudig, ik doe het al 25 jaar op mijn werk).
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik heb thuis ook een zwartwit laserprinter staan. Een oeroude HP 4000N. Ik heb in al die jaren één keer een aandrukwieltje moeten vervangen dat het papier uit de papierlade richting printer rolt; dat was heel simpel het oude wieltje eruit schuiven en een nieuw wieltje erin schuiven. Verder alleen toner vervangen. Ook dat is beresimpel. Tip: als je toner bijna op is, de tonerkit eruit halen, even schudden en er weer inzetten. Dan kun je weer een paar honderd afdrukken maken.
jodyenboyke
12 jaar geleden
Bovenstaande klopt, inderdaad schudden en verder printen.

Antwoorden (1)

Wat voor jouw (!) gebruik de zuinigste printer is, kun je het beste uitzoeken via onderstaande site. Je voert daar jouw soort gebruik in, en de site rekent voor je uit welke printer aan je wensen voldoet EN het goedkoopste is.

Hierbij wordt zowel de aanschafprijs van de printer, als de kosten van toner cq cartridges meegenomen.

Toegevoegd na 4 minuten:

De argumenten waarnaar je vraagt, worden door de site gegeven nadat je alle gegevens hebt ingevoerd.

Als ik bijvoorbeeld kies voor kleinzakelijk, alleen printen, zwart-wit, 350 pagina's per week, dan is de goedkoopste printer (gerekend over 5 jaar gebruik) een inkjet met € 1141 aan kosten, direct gevolgd door een laserprinter met € 1174 aan kosten.

Je kunt het beste de getoonde printers als uitgangspunt nemen, en dan zelf op zoek gaan naar een leverancier die misschien een aanbieding heeft zodat je nog wat goedkoper uit bent.

Toegevoegd na 7 minuten:

Oh ja, de eerste selectie is vrij ruw - je kunt bijvoorbeeld alleen aangeven of je zwartwit of kleur wilt afdrukken.

Ga eerst door die eerste selectie heen tot je in het resultatenscherm komt. Daar vind je aan de linkerkant de mogelijkheid om je zoekopdracht te verfijnen. Dan kun je bijvoorbeeld aangeven dat je niet alleen zwartwit wilt afdrukken, maar bijvoorbeeld 350 zwartwitafdrukken per week wilt maken, plus 50 kleurafdrukken. Ook kun je dan extra selectiecriteria aangeven, zoals de verbinding (netwerk, USB, wifi) en vele andere dingen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt heel goed te werken, alleen kan ik de printer niet bestellen via die website, ik zou graag de printer:
Canon iR 1018 J Willen kopen alleen ik kan alleen dit linkje ervan vinden: http://www.vergelijk.nl/laserprinter/canon/ir_1018/ Op deze websites staat het heel raar vermeld namelijk: ONDERKAST CANON IR1018/22 STANDAARD Ik heb geen idee wat hiermee bedoeld word en ben bang dat dit oplichterij is. Zou u hier misschien even naar willen kijken, dat zou ik heel erg op prijs stellen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Een onderkast is een DEEL van een printer. Dus niet de printer zelf. Ik ken dit specifieke type niet; ik vermoed dat het één of meer extra papierladen zijn. Die zet je dan onder je printer, zodat je daarna kunt kiezen op welke papiersoort je je afdrukken wilt maken.
Cryofiel
12 jaar geleden
Naar aanleiding van de toevoeging bij je vraag: Bij 123Inkt kun je langsgaan. Zij kunnen je adviseren over de combinaties printer-cartridge die mogelijk zijn.