er is schimmel langs de rubberen rand van wasmachine. En sinds dien heb jeuk aan me lichaam en hoof en de rest van het gezin . ik heb hem95 gedraaid?

het is al 4 maanden zo ik draai de wasmachine op 95 graden en met soda en calgon maar het heeft niet geholpen. en de jeuk was voor 2 weken weg en nou is de jeuk weer terug zodra ik kleding aan doe krijg ik prikkelend gevoel en de was stink soms ook. wat kan ik er aan doen?? en de jeuk is nog steeds gebleven ook als er iemand bij ons langs komt krijg die gene ook jeuk ? heef er iemand tips

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet toevallig ander wasmiddel?

Antwoorden (4)

Wasmachines gaan stinken als er materialen achter de wasmachine trommel komen of in de trommel zelf achter blijven. Dit kan ook een laag niet goed opgeloste wasmiddelen zijn, samen met schimmel, haar van huisdieren en andere pluisjes van kleding en handdoeken die zijn gewassen in de wasmachine. Als een wasmachine begint te stinken, is het een goed idee om de wasmachinetrommel grondig schoon te maken, met bijzondere aandacht voor het filter. Vaak blijven er materialen zitten in het filter, waardoor het moeilijk voor de wasmachine wordt om zijn afvalwater naar de afvoer te spoelen, en een stinkende wasmachine is het resultaat. Vervang en controleer dus met enige regelmaat het filter van de wasmachine. Ook is het belangrijk om te controleren of de stank wel daadwerkelijk uit de wasmachine komt en niet toevallig uit de afvoer. Dit kan namelijk ook wel eens voorkomen.
Zodra het gebied achter de trommel en het filter zijn gereinigd kun je het beste een kookwas draaien zonder wasgoed. Voeg azijn of bleekwater toe in plaats van waspoeder. Dit maakt de binnenkant van de wasmachine schoon en zorgt weer voor een frissere geur. Er zijn ook commerciële producten beschikbaar voor stinkende sluitringen.
12 jaar geleden
draai de wasmachine eens op 95 graden, leeg met een flinke scheut chloor, ik vind het wel vreemd dat je gasten ook jeuk krijgen, weet je wel zeker dat dat door de wasmachine komt, maar met chloor moet het beter worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt last van wasluis, er blijft waspoeder in je trommel achter waarin ze zich kunnen vermeerderen. Minder waspoeder gebruiken rubber rand droogmaken na wassen veel op 95 graden wassen, er is ook speciaal middel bij witgoedzaken voor , sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zichtbare schimmels moet je sito presto verwijderen. Dat doe je niet door de machine te laten draaien, maar door het schoon te maken met een geschikt middel, of gewoon javel.
Daarna de wasmachine laten draaien op 95° met nog schoonmaakmiddel of javel er in.