Heeft iemand een idee hoe ik het beste de snoeren in mijn woonkamer veilig maak voor mijn konijn?

Is er bijv. iets wat je over de elektriciteitssnoeren (zonder de stekkers er af te hoeven halen) heen kunt schuiven, zoals een kabelbeschermer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat je je snoeren ceilig moet maken, maar dat je je konijn veilig moet maken... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
You're right!

Het beste antwoord

Probeer de plek waar de kabels liggen af te schermen voor je konijn, dat is het enige dat ik je kan aanraden.
Ik heb hier ook zo'n rakkertje. Zijn lievelingsplekje in ons huis is achter de tv-kast, precies de plek waar de meeste kabels zitten.

We hebben nu zo'n constructie gemaakt dat meneer daar echt niet meer achter kan komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

door er een PVC-buisje omheen te leggen. Dit werkt ook uitstekend bij mijn cavia! Dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een soort hek om de konijn zetten met deksel en misschien een bak eronder met zaagsel waar hij/zij zijn behoefte kan doen en zo kan hij ook niet bij de kabels komen. o verrek dat bestaat al en heet gewoon een kooi. Een kabel zal je niet snel konijnproef maken, misschien alleen als je buitenkabel gebruikt dat is met een ijzeren mantel maar gewone kabel zal moeilijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de bouwmarkten heb je een materiaal dat van hard plastic is en gewoon om de snoeren kan worden gedaan zonder de stekkers er af te halen. maar je kunt ook kabel gootjes kopen.
12 jaar geleden
Herkenbaar probleem uit de tijd dat mijn konijnen nog binnen woonde. Regelmatig dankzij mijn konijnen zonder telefoon gezeten;-) Ik maakt er kabelgootjes om heen. Op onderstaande link een paar voorbeelden. Maar je kunt ze gewoon bij een bouwmarkt kopen. Een stuk flexibele buis (voor het laatste stukje naar het stopcontact) kan ook, maar dan moet je deze wel over de hele lengte open knippen. Is misschien wel een lastig klusje. Bij een tuinslang gaat dat misschien makkelijker, maar die is misschien niet konijnproof genoeg.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb er nu zelfs eentje gevonden waar bij je niet zelf meer hoeft te knippen. Die bestaan dus ook. Zie http://shop.conrad.nl/componenten/kabels/kabelbescherming/silvyn-beschermslangen/604370.html .
Waarschijnlijk hebben ze die ook wel bij de bouwmarkt, of anders bij winkel met elektramateriaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handig, bedankt! En dat van die telefoon ken ik ook..
Koop kabelgootjes; de kun je ook in 'plakversie' krijgen - scheelt een heleboel werk. Of misschien kun je de kabels achter je plint verbergen?

Nog een idee: bind de overbodige kabellengte zo hoog mogelijk vast met bijv. een trekbandje. Dan slingert er dus niets meer over de vloer (tenzij je apparatuur op de grond hebt staan).