Staan weermannen/vrouwen nog steeds voor zo'n groen scherm?

Vroeger was dit wel zo, dat ze voor een groen scherm het weer aan het doen waren.Is dit nu nog steeds zo!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Ja, daar is nog steeds niets aan veranderd.
Het is alleen dan wel een probleem dat je geen groene stropdas moet aantrekken...
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL! Mooi gevonden Escape!
Dit plukte ik van Wikiwaki:

In nieuwsuitzendingen, en vooral bij het weerbericht, wordt veel gebruikgemaakt van chroma key. De weerman staat voor een blauwe achtergrond en de weerkaart wordt door chroma key ingevuld. Wie goed oplet, ziet dat de weerman opzij kijkt als hij iets op de kaart aanwijst: hij kijkt niet naar de blauwe muur maar naar een televisiescherm waarop hij kan zien wat hij aanwijst. De weerman zal ook nooit als een leraar met zijn rug naar de camera staan, want hij ziet toch niets op de muur. Draait hij van links naar rechts, dan doet hij dat met zijn gezicht naar de camera, wat natuurlijk voor de televisiekijker veel beleefder is.

In zijn handen houdt hij een klein blokje met een knopje, waarmee hij het scherm (kaarten) kan veranderen.

Het is een blauw scherm dus.