Bepaalde Walkie Talkie kopen?

Hoi,
Ik wil graag een Midland GXT1000VP4 aanschaffen, voor de gein en eventueel serieus gebruik. Weet iemand waar deze in Nederland te krijgen ius? Desnoods iemand die hem uit Amerika verzend oid.
Bedankt voor jullie antwoorden/reacties!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het gebruik van deze walkie-talkies is in Nederland niet toegestaan.
Ze zenden uit in een frequentieband die hier voor andere communicatie gereserveerd is.
Voor gebruik in Nederland zul je een PMR type moeten kopen, die zenden op 8 toegestane kanalen uit en mogen zonder zendvergunning gebruikt worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
De PMR 446 apparatuur mag in de meeste Europese landen gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je illegaal storing willen veroorzaken terwijl je legale apparatuur met dezelfde mogelijkheden hier kunt kopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek op PMR 446 en je kunt allerlei typen vinden, van speelgoed tot professioneel.
Merken als Midland, Kenwood, Motorola.
Hier een link naar een webshop: http://www.pmr446.nl/
Maar ook gewoon bij Mediamarkt te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Amerikaanse Midland gebruikt frequenties tussen 462.550 MHz en 467.7125 MHz, ze kunnen dus niet op de PMR frequenties werken.
Zie specs: http://www.midlandradio.com/New-Arrivals2.K16/GXT1000VP4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al die verschillende opties gebruik je in de praktijk toch nooit, een rogerpiep is op den duur heel irritant, de Amerikaanse weerservice kun je sowieso niet ontvangen, zoek gewoon een mooie PMR met de mogelijkheden die je werkelijk gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie voor specs de link uit vorige reactie.
Bedenk wel dat het bereik alleen boven water onder optimale omstandigheden gehaald wordt.
Onder die omstandigheden haalt een PMR waarschijnlijk dezelfde afstand.
Als je eigenwijs wilt zijn: ga je gang, ik heb nu wel genoeg beargumenteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
discussie gesloten...