Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom waarschuwing bij Philips 'Wake-up light'?

Ik las bij een advertentie voor de wake-up light dat mensen die ooit een depressie hebben gehad eerst bij de huisarts advies moeten vragen of dit wel geschikt voor hen is. Ik kan maar niet bedenken waarom dit zo zou zijn, iemand een idee???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

+1 goeie vraag.
als ik er op internet naar zoek, kom ik juist op stukjes over dat het juist tegen depressie zal werken, tegen winterdepressie wel te verstaan. Bijv. http://www.sciencepalooza.nl/?p=895
Ben benieuwd wat de reden is van Philips!

Bij veel gestelde vragen van dit product staat:
Sommige mensen kunnen te gevoelig zijn voor licht en kunnen te vroeg of met hoofdpijn wakker worden. Als dit het geval is, kunt u een lager lichtniveau instellen.

Maar wat dat voor verband met die depressie heeft weet ik niet. Daarbij is het juist niet verstandig om langer door te slapen ook al ben je moe, dus een dagritme is handig.
Ben heel benieuwd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ff een berichtje gedropt bij Philips, ben benieuwd. (had ik natuurlijk eerder kunnen doen maar ja, GoeieVraag komt natuurlijk het eerste in me op bij vragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik heb ze ook al een berichtje gestuurd haha!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dan moet een van ons toch antwoord krijgen he?!

Andere antwoorden (4)

Je zou er misschien depressief van kunnen worden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duh, maar waarom dan, het is toch nagenoeg hetzelfde als wakker worden van het opkomende zonnetje en daar wordt niemand depressief van.
Dat mensen niet denken dat ze volledig positief door het leven gaan na gebruik van deze lamp. is namelijk niet zo en het zou iemand die depressief is wel eens diep kunnen teleurstellen met alle gevolgen van dien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar als dat zo is, dan kan je het wel bij alles zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zo werkt een depressie ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marketing mensen die een depressie snappen, that'l be the day.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pijnboompitje, dit zou een oplossing zijn voor winterdepressie. Deze claim staat zeker niet bij ieder produkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@YviB: Ja, maar zo werkt het bij deze lamp bij veel mensen juist wel! Om ze daarom te kopen bedoel ik. Ik heb er zelf ook èèn, en òòk gekocht omdat ik 's winters altijd wat in een dip zit en moeilijker mijn bed uit kan komen. De lamp/wekker zelf is best wel tof, maar ik spring nog steeds niet fris als een hoentje mijn bed uit als wat ik in de lente en de zomer doe hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik mijn lamp kocht stond er geen waarschuwing van die strekking.Het is bedoelt om op een meer ontspannen manier te ontwaken,niet om winterdepressies aan te pakken.Dat staat ook nergens geschreven.Mijn wekker is van Medisana.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@hen3ette, een dipje is nauwelijks te vergelijken met een depressie. Ik heb nergens gelezen dat deze lamp een depressie geneest of voorkomt, alleen dat het het ontwaken tot een prettigere ervaring kan maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@YviB: Dat weet ik, en ook dat een dip heel anders is als een depressie, maar ik bedoelde dat er best mensen zijn die deze lamp om deze reden wel kopen en dat daarom misschien die waarschuwing er ook wel op staat dat ie daar niet voor bedoeld is of de klachten misschien nog wel erger kan maken.
Misschien wel als ze horen wat zo'n lampie kost en dan preventief even bij de huisarts langsgaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor dit soort spullen als medisch thuisgebruik, wil Philips geen claims krijgen van mensen die zeggen er ziek van te worden. Dus puur om schadeclaims te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding