Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik mijn nieuwe batterijen niet vol opgeladen?

Ik heb gisteren mijn bestelling ontvangen van compactflitser,en 4 NiMh AA batterijen met lader van GP PowerBank, met cappaciteit van 2700. Ik heb ze sinds gisteren all in de stopcontact gestopt, ik wilde zo snel mijn flitser uitproberen maar die zijn tot vandaag niet vol opgeladen en de LED indicator blijft toch rood opichten!!? na al meer 22 uur, ik heb nog nooit gehoord of gezien dat sommige batterijen zolang kunnen duren totdat ze opgeladen worden. Vandaag kon ik helaas geen contact nemen met desbetreffende winkel maar ik ben heel benieuwd om te weten of er iemand is die ook wel eens gebruik maakt van deze batterijen en of het wel normaal is dat het zolang duur met opladen.

enig weet of kennis??? Graag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
892

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

ik heb dezelfde.ondertussen zijn de batterijen wel vol.
je kunt ze gewoon in de oplader laten zitten tot je ze nodig hebt.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
De oplader kan ook defect zijn of niet overweg kunnen met zon hoge ampere.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lader is niet geschikt (te licht) voor het laden van accu's van 2700 Mah.Zulke batterijen moeten na een uur of 4 gemakkelijk gebruiksklaar zijn.Je hebt voor zulke AA batterijen een lader nodig die 800 milliampere kan leveren.Bijvoorbeeld een Hama of andere lader die deze stroom kan leveren.Ikzelf gebruik hier de zwarte Sanyo NiMh batterijen 1,2 volt bij 2500Mh daar ik met de GP powerbank batterijen "Klaar ben".Deze zijn altijd leeg als de camera een maandniet gebruikt hebt.Daar hebben die Sanyo's geen last van.die houden zowat een jaar hun lading vast als ze niet gebruikt worden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Plaatje is gekopieerd van de site van conrad.Daar komen die van mij ook vandaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding