Zijn de energiezuinige gloeilampen inderdaad beter voor het milieu?

Laatst hoorde ik dat dat niet zo is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja. Ze gebruiken tijdens hun levensduur vier maal minder dan de ouderwetse gloeilamp.
Natuurlijk, er zit kwik in. Wat veel mensen niet weten, is dat bij de productie van elektriciteit uit kolen, ook kwik vrij komt. Alle soorten lampen leveren dus kwik op.
Maar het blijkt dat spaarlampen, gloeilampen en halogeenlampen ongeveer evenveel kwik opleveren over de hele levensduur. De kwikuitstoot door led-lampen is het laagst.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is normaal gesproken een goede zaak om aan het milieu te denken.
Maar het volgende om over na te denken is toch wel het feit dat de energieleverancier toch wel gewend is aan een zekere winst!
Ergo de kosten voor de levering hiervan zullen dan wel danig stijgen.
Ik heb er zo mijn bedenkingen hierover.
Uiteindelijk moet men hiervoor weer bloeden!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Enige onderbouwing van dit argument zou wel prettig zijn.
Je uit een vermoeden. Misschien komt dat uit. Misschien ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afval & Energie = maffia = geld verdienen. Als jij minder afneemt, zullen de prijzen stijgen. Oftwel: je spaart wellicht het millieu, maar niet je portemonee.