oude pc doet het niet, wat kan ik doen?

als ik hem aanzet krijg ik een piep rust 3piep rust 3piep rust 1piep.

Gewoon een normale pc, windows xp.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Kijk op de site van de producent wat de foutcode betekent. Meestal wordt dit wel vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Als de pc bij het opstarten zulke piepjes geeft dan ligt dat aan de geheugenmodule. Als er meerdere modules in zitten dan kun je de pc opstarten door telkens één module eruit te halen. Op deze manier kun je erachter komen welke module het probleem veroorzaakt.
Je kan de modules ook in een computerwinkel in de buurt laten meten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eens hetzelfde probleem gehad maar mijn PC was nog in garantie. Ze hebben toen het motherboard vervangen en die heeft nog lang gewerkt zonder problemen.
Bronnen: