Waarom zijn chips en andere onderdelen van een computer vaak groen?

De achtergrond bedoel ik dan. Niet de chip zelf, want die is zwart.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ze zijn inderdaad MEESTAL groen mar soms ook wit of blauw.
Vroeger waren ze allemaal bruin omdat dat de kleur was van het materiaal waarvan ze gemaakt werden (pertinax).
Nu worden ze gemaakt van glasvezel maar er zit geen gedachte achter de kleur groen. Dit is overigens alleen maar een laklaag. De reden die ik kan bedenken is dat het een visueel puntje is. Op groen zijn de meeste kleuren en onderdelen makkelijk te onderscheiden. Dit versimpelt de productie of de controle van de producten.

Overigen heb ik ook eens ergens gehoord dat groen de goedkoopste kleur is van de epoxylak. Maar hier weet ik verder weinig van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De lievelingskleur van de maker is groen. Van daar dus die groene kleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol echt? waar heb je dat vandaan XD