Hoe kom ik erachter welke draad wat is bij het aansluiten van een thermostaat?

Ik heb hem geprobeerd aan te sluiten zoals die op de oude was aangesloten maar zodra ik het blauwe draadje vastzette ging het zoemen dit kan volgens mij niet de bedoeling zijn. Ik heb inmiddels de stroom van de cv gehaald er staat op de thermostaat NO en NC weergeven hoe kom ik erachter welke draad wat is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb trouwens twee draden en rode en een blauwe

Toegevoegd na 13 minuten:
De handleiding van de thermostaat is erg bagger drie pagina's over de knopjes die erop zitten en 2 zinnen voor de aansluiting :-S de cv is een agpo HR econpact 27 C 9949L71609 ?

Toegevoegd na 49 minuten:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=610578

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

De gebruiksaanwijzing van je nieuwe thermostaat is een zeer goed beginpunt om uit te vinden welke draad wat is bij het aansluiten. De kleuren van de draden naar je ketel zijn beschreven in de handleiding van de ketel.

Aangezien elke themostaat anders is, is het lastig aan te geven in welk gaatje hij moet, tenzij je een merk/type kan aanleveren.