Wat is het verschil tussen ''alarm'' en ''chime'' op mijn digitale horloge?

Als ik mijn wekker voor morgenvroeg op mijn horloge wil instellen, kan ik kiezen dus alarm en chime. Wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Een chime is te vergelijken met het slagwerk van een klok, je krijgt elk heel uur een signaaltje.
Een alarm is een waarschuwingstoon op een door jou zelf ingesteld tijdstip, zoals een wekker.
De letterlijke betekenis van "chime" is "klokkenspel", "alarm" betekent "wekker" of "schrik".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heeft niks met elkaar te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een chime is een geluid om de zoveel tijd. bijvoorbeeld om het halfuur. Een alarm is een geluid op een bapaalde tijd. Bijvoorbeeld als jij wakker wilt worden.