Dvd-speler ondersteunt geen DivX maar wel mpeg4, kan ik dan gewoon mp4-bestanden op een DVD branden en afspelen?

Ik heb een aantal avi-filmpjes op mijn computer staan, maar deze kunnen zo niet op een DVD gebrand worden, dan speelt mijn speler ze niet af. Ik moet dus converteren naar een andere extensie. Nu zou ik liefst ZO WEINIG MOGELIJK geheugen in beslag willen nemen op mijn DVD-r-disks. Omzetten naar DivX had dan mooi geweest, maar helaas kan onze dvd-speler dat ook niet afspelen. Wel staat er op het toestel "mpeg4 video multi audio". Zou ik dan gewoon mp4-bestanden op disk kunnen zetten en afspelen? Ik twijfel omdat DivX/mpeg4 nogal nauw verwant zijn met elkaar...&het erop lijkt dat het ene mp4-bestand het andere niet is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik zou even een hele dvd met allerlei divx/xvid (AVI) branden en kijken of ze het allemaal niet doen. Mijn gok is dat je gewoon een paar vreemde divx bestanden hebt gepakt. De ene divx is de andere niet, de ene speler is de andere niet. Ik weet niet of de dvd speler up te daten is anders zou dat ook nog kunnen helpen. Uiteindelijk is het een beetje trial en error. Je zou zelfs kunnen kijken of je van een divx een xvid kan maken of andersom en of het dan wel werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

mpeg-4 is divx.
Omdat mpeg-4 een licentie word het nu divx genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hoe kan het dan dat onze dvd-speler incompatibel is met DivX, maar zogezegd wel mpeg4 kan afspelen?
Het is een vage materie maar de meeste spelers doen het wel als avi als de video divx/xvid is en de audio mp3.
Zorg er ook voor dat de bitrate niet hoger is dan 4000(video) anders gaat je beeld stotteren.
Waarschijnlijk heb je een avi met H264 en audio met aac.
Probeer het even om te zetten met een converter en dan zal het wel gaan.