Al iemend ervaring met een e-Reader?

Zoals bijvoorbeeld te vinden op kieskeurig?
http://www.kieskeurig.nl/e-reader/informatie

Wil er graag eentje aanschaffen. Maar ik vind maar 1 review.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goeie vraag die ik ga volgen want ik ben daar ook erg in geinteresseerd maar ik kan er inderdaad ook nog weinig over vinden. En ik ben bang dat ik toch mijn gezellige èchte boeken(kast) ga missen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik lees er op de genoemde site nuttige info over. Lijkt me ideaal. Geen zware boeken meer mee op vakantie. Tevens ben ik er inmiddels achter dat je voor ca €150,- een jaarabonnement kunt nemen op een krant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog geen ervaring hiermee. Lijkt me wel ideaal inderdaad. Ik zou persoonlijk liever gaan voor een reader in kleur die mbv wifi kan internetten en ondersteuning heeft voor cbr-bestanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stolidus kun je dan niet beter zo'n smartphone nemen?
Daar kun je ook e-books op zetten. Heb je natuurlijk wel een kleiner scherm, maar kun je wel internetten e.d.

Antwoorden (3)

Ik vind de e-reader prettig in het gebruik, hoogst efficiënt als je op reis moet. Handig ipv het meenemen van een hele stapel boek.
Maar het down-loaden van het boek wat ik wilde hebben zorgde even voor oponthoud, maar uiteindelijk werkte het.
Er zijn aardig wat websites waar je een gratis boek kunt dl.
Ook Bol begint er nu mee.
Ik gebruik de cybook deluxe. Ik vind hem nog wel erg duur, zou het zelf niet gekocht hebben, maar kreeg hem kado!
Het licht prettig in de hand,maar toch is het wennen zo te lezen, mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar een echt boek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee nog niet. Ik heb er wel over gelezen. Belangrijk punt is of de reader als je hem draait ook de scherminhoud meedraait. De grootte van het scherm is ook belangrijk. Daarnaast de formaten die worden ondersteund. De DRM is voor mij een reden om er geen aan te schaffen. Het is in sommige gevallen niet mogelijk, dat je je gekochte boeken opslaat als je een nieuwe reader wilt kopen of krijgt (garantie) en dan op die nieuwe reader je boeken weer terugzet. Ook is het bij sommige boeken niet mogelijk om een pagina af te drukken (=fotocopie maken). Boevendien zijn de boeken nog veel te duur. Vooreerst dus niet aan te raden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je krigt wel veel info als je zoekt op e-books.
De Nederlandse reader Ilias/irex leek mij het beste, alleen wordt E-pub niet ondersteunt.. Overigens staar je niet blind op het apparaat: het probleem zit in de boeken die je kunt kopen en de drm die aan die boeken is verbonden.

Toegevoegd na 21 uur:
DRM= Digital Rights Management.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat in die branche als eerder met de muziek. Als je op dit moment naar een specifiek boek zoekt, dan is het echt zoeken en/of betalen.
Als je gewoon leuke dingen wilt om te lezen dan zijn er (voor niks) al zo ontzettend vreselijk veel boeken en bladen te vinden op het net. Ik heb geen e-reader, ik heb al een laptop bij me. Die draai ik een kwartslag en lees hem zo als een boek. Een beetje goed scherm is wel handig dan (ik heb een MacBookPro).

Ik heb gewoon heel erg veel boeken waarop de rechten zijn verlopen, maar ook recente (de complete Dummy serie heb ik gevonden) en veel bladen, strips: de complete serie Suske en Wiske en Asterix, decenia aan Donald Ducks, ga zo maar door.

Op papier is leuker zeggen sommigen, maar dan heb je wel een complete hutkoffer nodig. Domweg het *beschikbaar* hebben van zoveel boeken is heerlijk.... En met het programma Skim is echt perfect te lezen. (Doe cmd-F voor fullscreen, druk op cmd-L om naar links te kantelen en een strip als Asterix zie je op *ware grote*. Omslaan is spatiebalk. )

Het scheelt nu nog wel als je het niet erg vind om Engels te lezen. In Nederlands is de keuze groot, maar in het Engels is de keuze werkelijk overweldigend. Je draagt dan een complete bibliotheek mee.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe hetzelfde en heb mijn beeldsvkermen permanent 890 graden gedraaid. Wat is Skim. Ik lees met Adobe, maar dat is niet echt groots.
Je kunt tegenwoordig ook e-studieboeken downloaden. Leuk en erg goed. Als iemand de link wil, zeg het maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oeps, daar had ik even niet aan gedacht. Het is een mooi programma om pdf te lezen, maar werkt alleen op de Mac zie ik, er is geen windows versie. Die studieboeken vind ik wel interessant:)