Wat zijn de voor- en nadelen van harde en zachte hoesjes voor de ipod touch?

ik heb een ipod via internet besteld, en binnenkort krijg ik hem binnen. Nu zoek ik nog wat de beste optie voor mij is om eromheen te doen, siliconen hoesjes of een harde case. Vandaar dat ik me afvroeg wat de voor en nadelen van beide soorten zijn, zodat ik het beste een keus kan maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Ik heb zelf eerst een siliconen hoesje gehad, maar ik had niet echt het gevoel dat dit echt goed mijn iPod beschermde. Er konden nog makkelijk dingen op mijn iPodscherm komen en verder lubberde het ook een beetje uit. Toen heb ik een hardcase hoesje gekocht die ik ook dicht kon doen aan de voorkant, waardoor mijn iPod ook veel minder stof op het beeldscherm kreeg. Ik vind zelf dus de hardcase makkelijker, nadeel is wel dat als je hem in je broekzak stopt, er weinig ruimte overblijft voor andere dingen en er verzamelt veel stof aan de zijkant van de iPod, waar de hardcase zeg maar begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, ik ga voor een hardcase met screenprotector! dankjewel!

Andere antwoorden (4)

als je er mee speelt is een siliconen hoesje fijn omdat het anti-slip is.
als je hem meeneemt raad ik aan om er nog iets overheen te doen om het glas plaatje te beschermen, bijvoorbeeld een telefoon hoesje of een sok. ik raad je ook aan om een stopcontact oplader aan te schaffen.

veel plezier!

ps. de nu.nl app is geweldig net zoals aNote (lite), angry birds rio en de ziggo app.

veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik heb al een aardig lijstje van apps die ik wil installeren, nu.nl staat daar ook al bij. Angry birds heb ik eigenlijk al genoeg gespeeld :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oky ^^ ik heb zelf wel eens een hardcase geprobeerd maar die gleed wel uit m'n handen.
andere ervaring blijkbaar :S
Ik heb nu een hard case, eerst had ik een siliconen. Die vond ik onhandig omdat de buitenkant heel stroef is. Als je hem dan in je zak of tasje hebt krijg je hem er bijna niet uit. Die ik nu heb is veel prettiger en beschermt voor mijn gevoel ook beter omdat deze er strakker omheen zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zachte hoes neemt beter schokken op dan een haree als je je telefoon laat vallen. Dus heb je minder kans op beschadigingen. Met een zachte hoes heb je misschien kans op een verslechtering van je verbinding. De meeste mensen vinden een harde hoes prettiger in gebruik, omdat zachte hoezen vaak anti-slip is en dus bijv. moeilijker uit je broekzak te halen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Harde*
Je moet op google zoeken naar TPU cases. Deze zijn stevig en beschermen de ipod goed. Ik heb mijne besteld op bol.com.
Soft cases die zitten vaak slap om de ipod heen. Gee. Probleem als je heb gewoon vast hebt, maar zeker een probleem als je hem in- of uit je zak haalt.
Daar zou ik kiezen voor een TPU of gewoon voor een leren hoesje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Owja en verder, een TPU is van voren open. Ik heb dus ook een protectie laagje er overheen geplakt..