Hoe werkt een greenscreen!?

Ik en stel maten zitten tosh.o tekijken. Als de show afgelopen is zie je de camera weg draaien, waarna je vervolgens het publiek tezien krijgt, en tosh op de achter grond voor een greenscreen! En wij zijn aan het discuzeuren wie gelijk heb! Wordt het nou gelijk rechtstreeks ge projecteerd op het groene doek of niet? *sorry! Weekend te lui om te google*

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het groen wordt digitaal gefiltered, waardoor de presentator als los persoon vrij van enige achtergrond ontstaat. Vervolgens kan er een andere film stream achter gezet worden. Dus NEE, er wordt niets op het groene scherm geprojecteerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt helemaal geen gebruik van een beamer of ander projectiemiddel gemaakt. Er wordt als het ware tegen de computer 'gezegd' om alles wat groen is, het greenscreen dus, weg te werken en dat op te vullen met de uitgekozen beelden. Je moet dus opletten dat je geen groene kleding aanhebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de camera verandert al het groenen in het beeld wat de pc doorgeeft het zou dus ook een bleu screen kunnen zijn maar dan moet de camera wel ingesteld zijn op blauw.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is andersom, de computer veranderd al het groene in iets specifieks, niet de camera.