Waarom laad de lader mijn accu niet op?

Hallo, heb pas vandaag nog een nieuwe laptoplader gekocht, maar de accu wordt niet opgeladen!
En de lader piept ook irritant, hoe kan dit heb hem echt pas nieuw!!??

Toegevoegd na 17 minuten:
bedankt mensen srry ik had niet je juiste voltage of hoe je het ook noemt ingesteld, hij laad nu dus wel, maar hij heeft wel wat piepgeluiden als je het tegen je oor doet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

of de lader is kapot, of de lader is al vol.
ga er even mee terug naar waar je hem kocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een laptopvoeding is een geschakelde voeding die met een oscillator op een zeer hoge frequentie de netspanning omzet in de lagere spanning voor de laptop.
Normaal ligt de frequentie ver boven de gehoorgrens van de mens, maar bij een defect kan hij lager komen te liggen.
De voeding kan dan ook niet voldoende vermogen leveren om de laptop te voeden of de accu te laden.
Het lijkt erop dat hij kapot is, ga er mee terug naar de winkel en neem eventueel jouw laptop mee om de storing te demonstreren.