Welke snelheid rekent de tomtom op de Duitse snelweg?

Wij hebben een tomtom en die laat altijd zien wanneer je aan komt op de plaats van bestemming. Ik denk als je 120km per uur mag rijden, dat de tomtom als gemiddelde snelheid 120km per uur heeft gebruikt om de tijd uit te rekenen.

Maar met welke gemiddelde snelheid rekent de tomtom de tijd uit als je op de Duitse snelweg bent en er geen snelheidslimiet geldt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

In Duitsland gaat de TomTom uit van de adviessnelheid van 130 km/u op de stukken waar geen maximumsnelheid geldt.

OP het moment dat je afwijkt van deze 130 km/u zal de TomTom een herberekening maken op grond van de snelheid, die je wel rijdt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt die rekensnelheid wijzigen, even zoeken in het menu.

Andere antwoorden (1)

Hij gebruikt aan het begin van je rit de maximum snelheid en past zich aan aan je gemiddelde snelheid en ook het type auto dat je hebt ingesteld. (volgens mij kun je kiezen voor langzame/normale/snelle auto)
En als je die weg al meerdere keren hebt gereden kijkt hij naar je gemiddelde snelheid daar.

Als je TMC hebt, houdt hij natuurlijk ook nog rekening met files e.d.