Ik zit te twijfelfen over welke macbookpro ik zal nemen de 13, 15 of 17 inch en welke hardware die heeft?

www.apple.nl staan ze maar weet niet welke nou echt de beste kwaliteit en gebruik heeft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zelf heb ik de oude Macbook 15 inch en nog steeds zeer tevreden al ruim 18 maanden(1,5 jaar)

Wat wil je ermee gaan doen? Wil je hem gaan gebruiken als vervangen van een pc dan kan je beter een Macmini nemen.

Voor de rest zal het elkaar niet zoveel ontlopen qua wat je ermee kan. Met name omdat de nieuwe modellen allemaal meer werkgeheugen aankan. In mijn Macbook kan maximaal 2 GB en in de nieuwe modellen 4 GB hierdoor heb je eigenlijk weinig beperkingen meer.

Kortom de goedkoopste is goed genoeg tenzij je hem echt zwaar gaat gebruiken. Het kan ook handig zijn om een extern scherm aan te sluiten en een muis plus eventueel toetsenbord. Op die manier kan je heerlijk computeren zonder last te krijgen en heb je wel een lekker groot scherm terwijl je een stuk goedkoper uit bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je 'm veel wilt gebruiken (zeg maar als desktopvervanger), dan kan je beter een groot scherm nemen.
Wil je 'm vooral gebruiken op reis - echt als een mobiel apparaat dus - dan zal een kleiner model eerder in 't oog komen.
Gaat 't alleen om tekstverwerken, internetten, emailen: dan maken de specs niet zoveel uit. Pas als je 'm continue zwaar wilt belasten met zware games en 3D-apps, of je wilt ontzettend veel opslaan (veel films bijv.) hoef je pas te denken aan de specs.

Toegevoegd na 1 minuut:
De ARBO raadt trouwens aan om een laptop max. 2 uur per dag te gebruiken. Dit vanwege een sterk verminderde ergonomie t.o.v. een 'desktop'.