Ik heb een compostvat en er is mij vertelt dat ik kalkpoeder moet toevoegen kan iemand mij vertellen hoeveel ik er in moet strooien

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

gewoon een handje, zoals poedersuiker op een pannenkoek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U hoeft geen extra kalk toe te voegen in uw composthoop. Ervaring leert ons dat compost zoals wij die nu kennen van nature meer dan voldoende kalk bevat. De zuurgraad of pH van compost ligt haast altijd tussen 7 en 8,5. Compost is dus allesbehalve zuur. Het toevoegen van kalk en bijvoorbeeld houtas maakt de compost onnodig kalkrijker, wat het milieu kan verstoren waarin de micro-organismen hun werk verrichten.