als ik op mijn kamer op zolder zit heb ik geen internet verbinding, ik heb draadloos internet. hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (7)

Te weinig bereik mischien van je router
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rutge
12 jaar geleden
Hij vraagt niet naar de oorzaak, maar naar een oplossing.
De router (of rauter) op een andere plaats in huis te bevestigen. Dichterbij de zolder dus in jouw geval.
12 jaar geleden
Koop zoiets als dit:
http://www.wlan-shop.nl/producten/access-point/repeaters/
Dit vergroot het bereik.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou de router kunnen verplaatsen inderdaad maar dit lijkt mij niet super handig. Er zijn van die stopkontakt internet stekkers. Je stop gewoon een internet kabel vanaf je modem beneden in een adapter die je in je stopkontakt steekt daarna doe je hetzelfde boven allen dan gaat de internetkabel naar je pc. Werkt geweldig. Kost wel wat denk rond de €80,-.
Ook kan je van die uitbreiding wifi extenders kopen. Die vangen het wifi signaal op en versterken het. Volgens mij heten die dingen: wifi extenders. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt aan de achterkant van de draadloze router nog een LAN-kabel bevestigen die je door laat lopen naar de eerste verdieping, en daar nog een draadloze router plaatsen. Dan heb je op zolder ook verbinding.

Verder zijn er apparaatjes te koop die je in het stopcontact kunt steken, om je signaal te versterken. Dat schijnt ook te werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb 2 fritz!box routers die WDS ondersteunen. daarmee kun je draadloos een repeater maken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit internet uit het stopcontact installeren. Die rommel stoort als de hel op de radio. Zeker op de MG en de KG. Als je graag ruzie wilt hebben met de buren dan moet je dat doen. Gewoon een kabeltje trekken heb je supersnel internet. De Ether zit zo langzamerhand al vol met WiFi signalen waar door het steeds slechter gaat. Een kabeltje is echt de beste oplossing. Je kan proberen een efficiëntere antenne op je accespoint te zetten. Ook een losse Wifi adapter op je laptop of ook een betere antenne als je en wifikaart gebruikt kan helpen. Er zijn overigens zeer grote verschillen in de prestaties van WiFi apparatuur. Vraag aan de handelaar of je het eventueel mag uitproberen.