Zoals de tekst bij de schakelaar al aangeeft schakel je de cinch-aansluitingen van de ingangspennen naar de uitgangspennen van de scart aansluiting.

De aansluitingen zijn:

1 R uit
2 R in
3 L uit
6 L in
19 Video uit
20 Video in

De schakelaar is dus een driepolige wisselschakelaar.

De s-video aansluiting is vast bedraad aan de pennen 15 (chrominantie) en 20 (luminantie)

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je een videorecorder met een scartkabel aansluit dan worden automatisch de goede pennen bij opname of weergave gebruikt.
Als je de cinch-aansluitingen gebruikt dan moet je wel kiezen of je opneemt of weergeeft, dan heb je de schakelaar dus nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is een switch om via de SCART aansluiting te kunnen kiezen of je de in of uitvoer wilt doorgeven. Sommige apparaten zoals TV's kunnen via de SCART ook een output leveren.

Als je bijvoorbeeld een DVD speler/recorder aansluit op zo'n TV zou je door te switchen kunnen kiezen of je TV de input van de DVD speler weergeeft, of dat de DVD speler je output van je TV kan opnemen.