Hoe zit het met de verzekering van de iPad1?

Ik heb mijn iPad (1) goed verzekerd bij Dixons, maar wat gebeurt er nou als hij kapot gaat? Er is mij verteld dat ik dan gewoon een nieuwe krijg, maar er worden naar mijn weten geen iPads meer gemaakt (alleen iPad 2). Krijg ik dan een vergoeding of bijvoorbeeld een iPad 2?

Toegevoegd na 19 minuten:
Thanks! Maar ik heb wel een van de meest gangbare iPads (32GB, alleen WI-FI). Deze is nu bij de Dixons (waar ik hem gekocht heb) in ieder geval niet meer verkrijgbaar en volgens mij nergens meer behalve op een of andere louche webshop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik denk dat er altijd nog wel ergens een ipad 1 te krijgen is dus ik denk dat je gewoon een ipad1 terug krijgt
Maar op langere termijn bijv over een paar jaar zou ik het niet weten dan zou het lastiger worden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak wordt hij dan gerepareerd en de kosten daarvan zijn dan voor de rekening van de verzekeringsmaatschappij. Mocht hij total loss zijn dan krijg je vaak een refurbished iPad (een iPad die al eens kapot is geweest maar weer helemaal is gerepareerd, tot op ieder krasje na).

Soms bieden verzekeringsmaatschappijen je een waardecheque aan waarmee je zelf een nieuwe iPad kunt kopen, maar dit is heel vaak niet de nieuwwaarde. Zo betaal je vaak een eigen risico en heb je ook te maken met afschrijving. Bij mijn iPhone 3GS is dat toen gebeurd, ik heb toen 600 euro van de verzekering gekregen waarna ik een nieuwe iPhone mocht kopen.

Het is toen natuurlijk de iPhone 4 geworden, maar daarvoor moest ik wel bij betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn MacBook Pro was 13 maanden. Heel simpel ze delen de nieuwwaarde door drie jaar. In mijn geval 1 jaar afschrijving dus ik kreeg nog twee derde van de nieuwwaarde. De laptop moest ik inleveren en heb er geen nieuwe voor kunnen kopen, omdat een nieuwe te duur was.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zou dus even moeten checken wat de afschrijving van een tablet is, ik denk ook drie jaar.