In welke winkel kan je LED lichtjes kopen? Eventueel ook gekleurde.

Graag naam van de winkel. Met LED lichtjes bedoel ik dus het lampje met 2 pootjes, zoals afbeelding.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ook nog winkels waar je gewoon naar binnen kan lopen? Ivm met verzendkosten. (lampje 66 cent, zendingkosten 8 euro....)

Picture for question
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Www.conrad.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij Eijlander in ede kun je ze gewoon bestellen op www.eijlander.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het hier eens.
succes
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTQyNTA3MjExMA==?direkt_aufriss_area=SHOP_B2C_TAB_COMPONENTS&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub6&aktiv=6&navi=oben_1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie reactie manuelhoi
Volgens mij heb ik ze bij Ikea gezien!

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In veel steden heb je elektronica hobby winkels, hier in Delft bijvoorbeeld HEC in de molenstraat.

Helaas zijn er steeds minder mensen die zelf nog elektronische schakelingetjes bouwen, daardoor verdwijnen dergelijke winkels hoe langer hoe vaker.

Als er geen elektronica winkel in de buurt is heb nog deze tip: Bij Action winkels verkopen ze hoofd-lampjes voor nog geen 3 euro, als je die opensloopt vind je 7 fel witte LEDs die met lange draden op een printje gesoldeerd zijn, je kunt ze zo lossolderen of eventueel losknippen.
Als je rode LEDs zoekt kan je ook aan de fietslampjes denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmmm, ja, gelijk 7. Ik zal eens beetje snuffelen bij winkels die soort dingen verkoopt. Action, aldi... +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
houd je wel rekening met hoe je LEDs moet aansluiten?
weerstandje in serie zodat stroom niet groter dan ongeveer 30 mA wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Och, ik vind het leuk om een beetje aan te klooien met die lichtjes. Als oplossing van de vraag die ik laatst stelde voor verlichting toetsenbord heb ik een stapeltje knoopcel batterijen met plakband tegen elkaar vastgemaakt, er met ijzerdraad een led lampje van zo'n sleutelhanger aan verbonden, onder mijn bureau vastgeplakt. Nu telkens als ik het draadje tegen de onderste batterij druk heb ik licht:)
Ik ben dus niet echt bepaald professioneel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker klooien kan ook tot mooie resultaten leiden, ik kan het weten, ik doe het al jaren! :-)
hoi Crebak,

waar je ledjes koopt hoef ik niet meer te melden.

bedenk dat je een ledje niet zo maar op elke spanning kan aansluiten.

een ledje is een ding dat op stroom gaat, dus je moet een voorziening treffen waarbij de maximale stroom niet wordt overschreden. als dat gebeurd, dan is het ledje kapot.
de eenvoudigste manier is een serieweerstandje.

wil je meer licht, dan moet je een PWM schakelingetje maken, waarbij je hetzelfde vermogen met pulsjes toevoert.
dan heb je meer licht, maar is iets lastiger met elektronica.

gebruik je het ledje als signaal lampje, dan is de weerstand methode voldoende, gebruik je het als lichtbron, dan moet het onderste uit de kan worden gehaald.

is de voeding een batterijtje, ook dan moet je zuinig omgaan met de beschikbare energie, dus ook dan iets met duty cycle bedenken.

veel suc6
groeten, Dré