Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan de ov-chipkaart het begeven, doordat ie naast mijn mobiel in mijn jaszak heeft gezeten? (magnetisch, etc)

Of kan het door iets anders komen? Het is in ieder geval irritant. Gisteren deed ie het nog.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het in- en uitchecken lukt niet meer.

Vanavond de heenreis, lukte inchecken wel, en uitchecken niet meer. De terugreis gebeurde er sowieso niks meer. (Gelukkig mocht ik gratis).

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb een nokia uit het jaar nul.

13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja dat kan. Door smarthphones. Bijv. Iphone etc. Die stralen sterke magnetishe straling uit. En staan er om bekend om pinpassen te slopen Dus ja ik denk van wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pinpassen hebben een magneetstrip die gevoelig is voor magnetische straling. De chip op een OV-chipkaart heeft daar niets mee te maken.
Hoorde een tijdje terug op t nieuws dat de telefoons zoals de BB en iphone een sterke magneet hebben en dat de ov kaart daar niet tegen kan. Andere telefoons zullen dit ook wel hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja heb ik ook een keer gehad, na het uitchecken naast mijn bb gestopt met als gevolg op de terugweg niet kunnen inchecken.

Vreemd genoeg deed de kaart het twee dagen later weer normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding