ik heb een canon fototoestel SX120IS de kleuren wijken nogal af van de werkelijkheid kan dat liggen aan het sd kaartje ik heb alles geprobeerd

er zijn diverse mogelijkheden je camera in te stellen dat heb ik geprobeerd maar kleuren wijken af b.v. bruin neigt naar grijs de kleur rood vervaagt enz het plaatje ziet er niet perfect uit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Jouw canon heeft een "Foto-effecten" functie. Hier kun je je eigen kleuren instellen. Zet deze functie uit en probeer het opnieuw.

Ik kan mijn Canon resetten naar fabrieksinstellingen, als jij dat ook kunt zou ik het zeker een keer doen.

Kun je ook een paar foto's online zetten? Dan kan ik zien wat je precies bedoelt....

Toegevoegd na 14 minuten:
inmiddels weet ik zeker dat jij ook je canon kunt resetten.
Druk op knop MENU ga met de pijltjes toetsen naar het tabblad met de hamer en de steeksleutel (instellingen)
ga met het grote wiel naar RESET ALLE. dit bevestigen.

Nu weer proberen. Ik hoop dat het nu klaar is.
suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt het ook niet aan waarop je de foto's bekijkt? Beeldschermen hebben nooit een kleurechtheid van 100%