Vandaag kwam TomTom met slechte winstcijfers. Als ze failliet gaan, blijft mijn TomTom dan werken?

Toegevoegd na 51 minuten:
Dat het kastje blijft werken, snap ik wel, maar blijf ik gratis gps-coordinaten krijgen van de sateliet? Moet
TomTom daar niet voor betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht een bedrijf als TomTom failliet gaan (wat ik niet zo snel zie gebeuren) zal het ongetwijfeld door een andere geinteresseerde partij overgenomen worden, zodat je nog voor jaren plezier blijft houden van je aankoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij staat er een artikel in de telegraaf, oké het is de telegraaf, dat ze juist winst gaan maken. Zou wat zijn als een fabrikant failliet zou gaan en z'n producten werken dan niet meer.

Antwoorden (6)

Hij blijft zeker werken. Het is alleen mogelijk dat je geen updates van de kaarten meer kunt ophalen bij TomTom. Voordat je kaartmateriaal echter echt verouderd is, ben je alweer jaren verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als TomTom failliet zou gaan, zullen er sowieso geen nieuwe producten meer gemaakt worden, zullen er geen nieuwe updates meer worden uitgebracht en zal na een bepaalde tijd na het faillissement ook geen support meer worden geleverd op reeds aangekochte producten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Navigatie blijft dan wel werken. Die gebruikt GPS informatie met een kaart die reeds geheel opgeslagen is.
De HD Traffic, die is dan niet meer beschikbaar, omdat je hiervoor op hun servers moet connecten.

Uiteraard kan je dan geen support meer van hen verwachten en dus ook geen nieuwe versies.

Toegevoegd na 2 uur:
Nav. je uitbreiding.

Nee, de signalen die je kastje ontvangt zijn gratis.
Noch jij, noch TomTom moet ervoor betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die blijft gewoon werken hoor.

TomTom heeft geen slechte winstcijfers. Sterker nog, ze hebben meer winst en omzet gegenereerd dan over het vorige boekjaar.

Ze zijn nu in het nieuws omdat ze voor het volgende jaar even geen groei verwachten. Dat is voor beleggers een strop, want die zien een tech-bedrijf als groeier. Daardoor is de koers 8,5 % gedaald.

Ze gaan echt (nog) niet failliet hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, voor de beleggers gewoon weer een manier om even de cashen en dan weer laag in te stappen.
65 miljoen winst in het laatste kwartaal tja als je ruim 70 miljoen verwacht is dat wel even slikken.

Natuurlijk kan ook een Tomtom failliet gaan maar ik denk dat ze 2011 wel volhouden.
Je Tomtom zal gewoon blijven werken de updates zullen uitblijven. Maar gezien de reele levensduur van een navigatiesysteem ben je eerder aan een nieuwe toe dan dat de kaarten dusdanig verouderd zijn dat je (vaker dan nu) de weg kwijt raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grote kans dat het blijft werken, want aangezien er nog wel wat boven de aarde zweeft om je tomtom te laten werken is het niet zomaar over en uit aangezien dit te kostbaar is, zijn overname of fusie een voor de hand liggend alternatief.. ALS ze failliet gaan

je hoeft dus niet te verdwalen :)