Als je op de metalen knopjes op de pootjes drukt, maakt de knuffel muziek. Hoe werkt dit systeem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ik ken die knuffels leuk hè?!

het is heel simpel. in de buik van het beestje zit een plaatje wat trilt en geluid veroorzaakt. van dat doosje in de buik gaan een of meerdere snoertjes naar een of meerdere pootjes waar een drukknopje zit. als het knopje ingedrukt word, gaat er (tijdelijk) een schakelaartje om waardoor er stroom van het doosje door het pootje door het geluid producerende plaatje weer naar de batterij kan lopen.

simpel toch? net als een lampje met een knopje. alleen zit het knopje in het pootje, en stopt 'ie weer na een poosje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het geluid van de knuffel elektrisch wordt voortgebracht, dus als er ook batterijen in moeten, dan zit er in het handje inderdaad een schakelaar. Die schakelaar maken ze vaak als twee metalen plaatjes die kunnen 'ploppen', zodat je voelt dat je hem hebt ingedrukt en ook voelt waar het knopje zit. In het apparaatje (in de buik) zit een timer, zodat de muziek ook weer stopt na een tijd.