hoe voorkom ik een statische lading van Synthetische vloerbedekking tijdens het stofziugen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

hoi Wanhoop,

inderdaad, om wanhopig van te worden.
neem de plantenspuit, en sproei de vloer wat vochtig.
stook met lage watertemperatuur, en houd de RV in huis boven de 70% dat scheelt.

leg een blanke draad langs de stofzuigerslang en verbind deze enerzijds met een metaal deel van de sofzuiger en de andere kant met de zuigstang.
langsstromende lucht in de slang wekt statische energie op, dat wordt nu door de draad vereffend (dus niet weggenomen)

je bent opgeladen, maar tijdens het stofzuigen krijg je geen klappen meer. maar wel zodra je de deurklink beetpakt.
neem een stuk draad, draag dat als een polsbandje en voordat je de deur opent, raak je met de draad eerst even de deurkrik aan, de punt ontlading is wat zeer doet, niet de stroom. doordat de draad een veel groter deel van je lichaam raakt voel je niets, je ziet wel de vonk van de draad springen.

bedenk, het wordt weer zomer, dan is dit leed weer geleden.
dan is de RV van nature veel hoger

groeten, Dré
suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel ga er zeker iets mee doen gr

Andere antwoorden (2)

niet... of je moet jezelf aan aarde aansluiten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier ook veel last van en gebruik een ontlader. Deze is te koop bij Halfords, wanneer je "geladen" bent hou je dat apparaatje tegen iets van metaal en je wordt ontladen. Soms is het zo erg dat je vonkjes ziet. Bij mij helpt het uitstekend.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is ca 6/7 cm klein (met sleutelhanger) en er staat E.free op.