Is het mogelijk een echt lichtzwaard te bouwen, die ook zo heet is en door dingen heen kan hakken?

Ik zat gisteren Star Wars te kijken en vroeg mij dit af! Het lijkt mij toch mogelijk met de techniek van tegenwoordig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem is dat het een laser lijkt die uit de basis van het lichtzwaard schijnt. Het praktische probleem: hoe laat je die laserstraal na een bepaalde lengte stoppen. Toch heb ik wel eens op internet een theoretische reconstructie gezien van hoe zoiets wel zou kunnen, ik zou alleen niet meer weten waar ik het gezien heb!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zou idd VET zijn!!! goeie vraag!! ga ik er even over nadenken

Het beste antwoord

Ik heb je vraag in het Engels gegoogled en kwam met het volgende antwoord. Een lichtzwaard geeft aan aantal praktische onmogelijkheden die de wetenschap niet, en waarschijnlijk nooit, zal oplossen.

De problemen met waar stopt het licht zijn door SuziQ ook al genoemd en een ander probleem is met het duelleren. 2 lichtstralen kunnen niet echt botsen zoals in Star Wars en geluid produceren e.d.

Wel is op dezelfde site (zie link) een alternatief gevonden in het plasmazwaard! Plasma straalt een grote hoeveelheid warmte en licht uit en heeft een aantal eigenschappen, op het gebied van magnetisme en afstoting, die bruikbaar zijn voor een lichtzwaard.

Helaas werkt de link naar de uitgebreide uitleg hiervan niet, maar misschien is het plasmazwaard (als we het gewichtsprobleem oplossen) een reëel alternatief?

Toegevoegd na 4 minuten:
Als tweede link heb ik nog wat meer info toegevoegd over een plasmazwaard. Ook is het probleem van het licht opgelost. Als je zegt: doe het licht even uit, dan wordt de gloeilamp bedoeld. Als je die lijn doortrekt kan het lichtzwaard ook een een zwaard zijn met een echt licht uitstralend element erop, eventueel in de vorm dus van plasma.