Waarom herkent mijn pc mijn printer niet?

Het gaat over een HP Photosmart 2575 All-in-One printer/scanner.
Ik ben pas verhuist, en ik wil nu wat gaan scannen, maar als ik de USB in mijn pc aansluit, dan herkent hij de USB niet.
er kwam ook al een Dell download gebeuren, wat gedownload is, maar er is geen verschil.
Weet iemand wat ik zou moeten doen/downloaden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Om een HP printer te laten herkennen door je computer moet je eerst de bijgeleverde software installeren zonder de printer aan te sluiten en tijdens de installatie vraagt het programma dan om de printer aan te sluiten.
Als je de software niet hebt, kan je naar de site van HP gaan om die te downloaden; dan heb je ook dadelijk de nieuwste software en driver voor je printer.
De software staat dan op je scherm als HP Director; je kan via daar kiezen wat voor scan je wil doen en zelfs .pdf files maken van alle documenten die je wil verzenden en/of opslagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

kun je hem ook niet draadloos aansluiten misschien?
Anders kun je eens proberen via de link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst eens kijken of het ligt aan je USB-poorten. Probeer eens een USB-stick of een USB-muis of een ander USB-apparaat in dezelfde poort te doen waarop jij je printer/scanner wilt gaan aansluiten. Als deze het ook allemaal niet doen, dan is er een probleem met je USB-poort.

Zoiets is mij ook eens overkomen doordat ik een mp3 speler eruit haalde terwijl hij bezig was met muziek erop te zetten. Daardoor moest ik een PCI kaartje met 3 extra USB-poorten installeren, omdat mijn standaard poorten het allemaal niet meer deden.

Doen andere apparaten het echter wel, dan kun je kijken om je printer aan te sluiten op een andere USB-poort. Als ie dan wel herkent wordt, dan weet je dat je printer niet kapot is. Als ie niets doet, zou je nog kunnen proberen je printer op een andere pc/laptop aan te sluiten om er zeker van te zijn dat het niet aan je printer ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het downloaden van de software is maar 1 deel, daarna moet je de software/driver nog installeren en tot slot je printer aansluiten. Bij (HP) printers kan het zijn dat je je printer opnieuw moet installeren, zodra je een andere USB-poort gebruikt.

Werkt die USB poort wel met bv een USB-stick? Anders zou ook die poort defect kunnen zijn.

De Dell download is waarschijnlijk niet voor de HP printer, maar voor 'inwendige apparaten'. Dit kan ook de USB-poort zijn. De eigen HP Desktop start en installeert veels te veel zooi op; de printer driver is eigenlijk voldoende.

Toegevoegd na 31 seconden:
HP Desktop = HP Director