Een V-snaar heeft een v-groef nodig om zijn wrijving coëfficentie te vergroten. Met andere worden meer grip op het wiel. Men kan dus meer vermogen afleveren op het wiel. Als je alleen een riemoverbrenging heb dan gaat het slippen.

Ik hoop je vraag te hebben beantwoord.

Groet,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

anders was 't geen V-snaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, vind 'm wel grappig... :D
zodat hij beter over de wielen loopt en een klein beetje speling heeft om naar links of rechts gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De V heeft links en rechts tezamen een groot dragend oppervlak.
jc54
13 jaar geleden
Dit is de vorm die zich zelf zal aanspannen in een V-snaar schijf en daarom minder snel zal kunnen slippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat belangrijk is dat de v-snaar de goeie spanning heeft !
Omdat de v-snaar schuinaflopend naar beneden is trekt de v-snaar zichzelf dieper in poelie en is zijn werking dan groter en de kans is minder dat hij zal gaan slippen .