zijn touchscreen overbodig en een door geslagen hype of is het echt nuttig en zal het in de toekomst het analoge toetsenbord vervangen?

vinden we het alleen mooi of ook echt handig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik vind het ook echt handig. Want het schermpje en dus ook de inhoud hiervan, kan dus groter worden. Ander heb je ook ruimte nodig voor fysieke knoppen en zal het schermpje kleiner zijn.

Dus ook ideaal voor slechtzienden.

Ik moet zeggen dat mijn mobiel zowel touchscreen is als een apart toetsenbordje welke je uitklapt. Dus echte toetsen zijn wel prettiger om te bedienen.

Ook kan je menu-items direct aanraken, ipv eerst ernaar toe bewegen.

Daarom heb ik dus een nokia n97 mini, ipv een blackberry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zie iedergeval 1 echt voordeel. Een glad scherm , touchscreen, is veel makkelijker schoon te maken dan al die toetsen.
Wel zal de duurzaamheid zich nog moeten bewijzen...prijs tov aantal toetsaanslagen wordt dan belangrijk.
(Toetsenborden op de markt varieren van 10000 tot 100000 aanslagen per toets voordat de contact puntjes versleten zijn.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een touchscreen is gemakkelijk in de omgang, dus niet overbodig.
De ontwikkeling op dit gebied zal alleen maar uitbreiden,
multifunctioneel, en compatible met andere zaken, bijvoorbeeld je televisie.
Je afstandsbediening (en) word (en) misschien hierdoor overbodig, alles compact op een apparaat, noem het maar op.
Die ontwikkeling zal alleen maar verder gaan, de vormgeving zal ook wel steeds mooier worden, en de handigheid ervan, word steeds groter..

Een nieuw concept, die aanslaat bij het publiek, zegt genoeg, dat Apple dit heel goed heeft ingeschat, dat er nu een hype is, is te begrijpen, iedereen wil zo`n ding hebben.
Dus het is niet alleen maar een hebbedingetje geworden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt zeker zelf nog nooit een touchscreen gehad anders had je deze vraag niet hoeven stellen.
Touchscreens zijn de toekomst en zeker geen hype, dat zij men 20 jaar geleden ook van de mobiele telefoon en kijk nu eens!
Ik gebruik al ruim een jaar Touchscreens en geen toetsenbord meer, echt perfect ik zou niet anders meer willen!