Verbruikt het rode standby lampje op mijn tv veel als mijn tv uitstaat?

ja, zoals de vraag staat gestelt. Verbruikt het rode standby lampje veel? Het staat namelijk niet in de handleiding.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.9K

Het beste antwoord

Het ledlampje van je standby zal nagenoeg niets verbruiken. Maar om het systeem standby te houden, zal je moeten rekenen op een 0,6 Watt per uur. Op jaarbasis is dat ruim 5 KWh. Als je de KWh. prijs van jouw elektriciteitsleverancier met 5 vermenigvuldigd, dan heb je bij benadering een indicatie wat het kost om je TV een jaar lang standby te laten staan.
Ik ben uitgegaan van de modernere flatscreen
TV,s. De oudere modellen met beeldbuis zullen meer stroom gebruiken in de standby.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Als de tv in standby staat brand dat lampje (led) dat gebruikt zelf niet veel de rest wat wel stroom verbruikt is het ontvangstdeel van de tv (wat wacht op commando's van de afstandbediening)
Het precieze gebruik van een tv in standby modus moet in de gebruiksaanwijzing stan.
Als de tv helemaal uitstaat brand er niets en gebruikt hij ook geen stroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan op deze site de kosten berekenen wat het kost

http://www.xs4all.nl/~paulvg/sluipstroom.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tv in standby mag vanaf dit jaar maximaal 1 watt verbruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus ongeveer 2 euro per jaar.
bamibal
13 jaar geleden
Als voorbeeld vergelijken we een grote LCD-televisie met een heel groot plasmascherm. Stel dat je een groot plasmascherm (50 inch) koopt: het vermogen is 360 Watt, en het verbruik in stand-by is 5 kWh per jaar. Als je dagelijks vier uur TV kijkt (en het toestel dan ook uitzet als er niemand kijkt), verbruikt het jaarlijks 530 kWh, of 106 euro.Een beeldbuis- of LCD-televisie van veelvoorkomend formaat (32 inch) heeft een gemiddeld vermogen van 100 Watt en een stand-byverbruik van 10 kWh per jaar. Bij dagelijks vier uur tv-kijken geeft dat een jaarlijkse rekening van 28 euro. Door de televisie elke keer écht uit te zetten, en niet enkel met de knop op de afstandsbediening, bespaar je jaarlijks nog 2 euro extra.
13 jaar geleden
dat kost al gauw €15,-- per jaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is de standbykiller iets voor je.

Weg met de stand-by stand! Standby-verbruik of sluipverbruik is de modus waarin apparaten wel energie verbruiken maar geen draai-uren maken. Veel Electrische apparaten staan 23 uur van de 24 uur standby en verbruiken onnodig veel energie. Soms is de standby stand te zien aan een lampje wat brandt. Maar er zijn ook vele apparaten die in de standby stand geen lampje hebben branden! Het standby-verbruik of sluipverbruik groeit behoorlijk. Onderzoek in opdracht van Greepeace en uitgevoerd door Ecofys geeft aan het dit verbruik in 2010 kan doorstijgen naar 17% van wat een apparaat in actie gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even een willekeurige tv op het internet:

Power Consumption (Stand-by) 0,09 W

http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/led-tv/UE65C8700XWXXN/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=specification
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sony Bravia 0,6 Watt
Alle rode stand-by lampjes verbruiken. Ook laders van GSM en dergelijke. Achteraan de toestellen kan je het verbruik vinden in stand-by toestand.

Zolang er een lampje brand verbruikt het apparaat stroom en kan dan met de afstandsbediening bediend worden. Als het apparaat echt uit staat kan het niet meer met de afstandsbediening bedient worden. Soms kan dit alleen door de stekker uit het stopcontact te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemiddeld stroomverbruik van apparaten in stand-by is 12 euro per jaar, dus met 10 apparaten zo'n 120 euro per jaar.
Makkelijkst is om een schakelaartje op de stroomkabel te zetten zodat hij geheel van de stroom af kan of een stekkerdoos met schakelaar zodat al je apparaten tegelijk uit kunnen, deze stekkerdozen kosten bijna niks bij de Action.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp de hetze tegen stand-by niet. Sowieso verbruikt een apparaat op stand-by helemaal niet veel.
Veel apparaten staan en blijven op stand-by staan. Ik heb het in een eerdere vraag hierover al gezegd......ga bezuinigen op energie op andere apparaten.
Tevens altijd aan en uit geeft meer defecten dan op stand-by laten staan. Praktijk van 30 jaar monteurschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij staat niet helemaal uit en verbruikt dus gewoon stroom wellicht niet zoveel dan als je hem echt aan hebt maar wel stroom:p