Ik ben op zoek naar een antennekabel voor mijn 200hz tv, van max. 2 meter. Volgens mij moet ik een coax-kabel hebben. Iemand een goede optie?

Ik had deze gevonden, maar die is wat duur vind ik:
http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/televisie/N85/712834/C12_N01_N85_712834/

Toegevoegd na 7 minuten:
Beste escape,

Bedankt voor de tip... maar dat ga ik niet doen. Ten eerste kan ik dat niet. Ten tweede vertrouw ik het niet. Ik wil gewoon een hoogwaardige kabel kopen die 200hz aankan. Die is amper te vinden...

Toegevoegd na 37 minuten:
Beste escape,

Nee... ik ga niet zelf knutselen. Maar waarom maakt het niet uit hoeveel Hz die 'aankan'? Zetten ze dat voor niets in de specificaties?

Toegevoegd na 46 minuten:
Beste Paulus,

Maar maakt een 100hz-kabel (van 2 meter) dan wel uit? Dat moet toch beter zijn dan een standaard kabel van 10 meter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
escape
13 jaar geleden
Je snapt het niet. Die 200Hz heeft helemaal niets te maken met je coaxkabeltje. Dat kabeltje kan miljoenen keer hogere frequenties aan, maar dat heeft er dus ECHT niets mee te maken. Doe nou maar... :)
paulus811
13 jaar geleden
Escape heeft een punt. Voor de beeldverversingsfrequentie van 200HZ maakt het merk en type coaxkabel niets uit. Voor de beeldkwaliteit als geheel overigens wel.
paulus811
13 jaar geleden
Een antennesignaal is 75 Mhz, dat is iets heel anders dan het aantal keren per seconde dat het beeld ververst wordt (in jouw geval 200x per seconde). Echt, dat heeft niets met elkaar te maken.
escape
13 jaar geleden
Nee, lol, de impedantie is 75 ohm. Er kunnen gigahertzen door een stukje coax.
paulus811
13 jaar geleden
escape, daar heb je al weer gelijk. virtuele + voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral een hoop marketingpraat in de beschrijving bij Wehkamp. Waar ik heel hard om moet lachen is het stukje ' Deze optische kabel maakt het mogelijk het beste uit je apparatuur te halen.' Het is geen optische kabel!!! Voor TV/antennekabel gelden vastgelegde specificaties voor wat betreft afscherming en weerstand (75 OHM). Het doet er dus weinig toe welke kabel je neemt. Onlangs een stukje gelezen over kabels (speaker, audio, HDMI enz.) De conclusie: 'Hoogwaardige kabels zijn vooral goede handel'!

Antwoorden (6)

Die coaxkabel van Wehkamp is belachelijk. Niet doen, dat is geld over de balk gooien. Schroef zelf een kabeltje inelkaar met Hirschmann onderdelen.
In de link de typenummers en hoe het moet. Je bent dan onder een tientje klaar en je hebt een hoogwaardig kabeltje als je klaar bent.
13 jaar geleden
Belangrijk zijn ook de pluggen, neem metalen varianten. Een goede coax kabel heeft een dikke kern. Hirschmann (Handyman) of Deltac (Media Markt) zijn uitstekende kabels. Reken op een euro per meter en 3 euro per plug. Deltac heeft ook uitstekende kabels met de metalen plug er al aan.

Verstandig dat je bij de aankoop van je tv hierover nadenkt. Je zou niet de eerste zijn die het beeld vind tegenvallen omdat ze Gamma coaxkabel hebben gekocht, maar zich dat niet realiseren daarmee verkeerd bezuinigen.
paulus811
13 jaar geleden
Waarom ga je bij wehkamp kopen? Dat kost hartstikke veel. Ga toch gewoon naar een betere elektronicazaak. Daar zullen ze je helpen...

Coax kan altijd een wisselsignaal (200 Hz bijboorbeeld) aan. Daarop specificeren is belachelijk in die zin dat het helemaal niets uitmaakt; een marketingtruc om leken te imponeren.

Als laatste punt wil ik je meegeven: Het is helemaal niet moeilijk om een kabel zelf te knutselen. Je hebt een lengte coax nodig, twee pluggen, en een speciale tang om de pluggen op de kabel te krimpen. Laat je informeren bij een elektronicazaak en niet meteen klaar staan met "Dat kan ik niet..."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van de antenne aansluiting naar je TV wilt dan kun je het beste een "C12" kabel nemen, deze is geschikt voor internet en digitale tv. Doordat deze een betere bescherming heeft zal je beeld kwaliteit hoog blijven.

Als je van een DVD/Blue Ray speler af komt zou ik (afhankelijk van de aansluitingen) een HDMI kabel nemen of een Scart (wel van een betere kwaliteit) nemen.

De coax kabel is inderdaad makkelijk te maken en zal niet makkelijk te vinden zijn kant en klaar.
De meeste merken die je kan kopen willen het prijstechnies zo goedkoop mogenlijk houden (om te concureren) en je zal dan merken dat het beeld kwaliteit niet optimaal is.

als je er overdenkt toch iets zelf in elkaar te zetten dan kan je op onderstaande link een document downloaden waarin precies staat wat je moet doen.
(klik op de coax stekker)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er geen audio/video zaak bij je in de buurt die nog de ouderwetse service geeft. Die schroeft hem dan heus wel even in elkaar materiaal €10,= arbeid €10,= voor twintig euro ben je dan klaar. wel de goeie spullen kopen Hirschmann!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op www.kabeltje.com veel succes