Wat moeten mij tv en pc kunnen om films van mijn pc af te spelen op mijn tv?

Een beetje onduidelijk. Ik zal het verduidelijken. Graag alleen antwoorden als je 100% zeker bent... Ik heb nogal wat tegenstrijdige reacties gehad.

Ik zoek een nieuwe tv en wil graag films, die op mijn pc staan, op dit scherm kunnen bekijken.
Dit hoeft van mij niet draadloos, als het maar werkt (mn pc komt vlak naast het scherm te staan).

Op al die tv's zit wel een vga-aansluiting. Is dit voldoende?! Of moét er echt DLNA op zitten?
Of zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden.

Als DLNA echt noodzakelijk is; heb ik dat dan op mijn (redelijk oude) pc? Ik heb een hp pavilion pentium 4.

Ps.
Graag antwoorden alsof je het tegen een 10-year-old hebt... ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op je pc moet een HDMI aansluiting zitten, op je tv ook, dan kun je doormiddel van een Playstation 3 kabeltje het beeld in full HD overbrengen. Wij zelf hebben geen Playstation 3, maar wel voor zo'n kabeltje gekozen, werd nogal aangeraden. let er wel op dat als je HD films wilt kijken je computer of laptop dat aan moet kunnen, anders krijg je bij te helder beeld opeens grote vlekken of blokjes, veel plezier!
paulus811
13 jaar geleden
Welnee, HDMI is helemaal niet noodzakelijk. Alleen als je EN in HD kwaliteit wilt kijken EN je geen mediaspeler hebt.

Antwoorden (5)

VGA is in principe voldoende. Als jouw PC HDMI aansluiting heeft, dan zou ik daarvoor kiezen. Die aansluiting zit ook vaak op de TV.

Geluid doorsluizen naar je stereoinstallatie. Gewoon via de hoofdtelefoonuitgang van je PC naar de tulpstekkers van de aux aansluiting van je stereo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit model van samsung heeft een monitor ingang (VCA)

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/samsung-lcd-televisie-p2270hd-full-hd/9000000008171733/index.html?Referrer=ADVNLCIA00202400099

een redelijke tv voor zijn prijs en ideaal om films van de PC mee te kijken omdat het naast een TV een volwaardige pc monitor is. via de afstandsbediening kan je makkelijk (met 1 knop) schakelen tussen tv ,computer beeldscherm of de dvdspeler.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Video_Graphics_Array

de kleuren natuurlijk krijgen vond ik best lastig trouwens op dit model. google even wat reviews.

Toegevoegd na 39 seconden:
(VCA = VGA)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle redelijke tv's hebben tegenwoordig
een HDMI aansluiting / alle redelijke videokaarten hebben
een DVI uitgang dit is makkelijk aan elkaar door
kabel aan te sluiten.
geluid kan van pc uitgang ook gewoon in geluid in.
succes kan altijd zeg ik .
vga of hdmi dus.

succes
een mediaplayer stand alone werkt ook vaak goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sluit je computer aan met een VGA kabel op je tv en gebruik een mini-jack naar een dubbele tulp kabel om het geluid van je pc naar je tv te sturen. DLNA is er voor om je tv in een thuisnetwerk te zetten je kunt dan films via je mediaplayer op je tv bekijken. Maar het meest eenvoudige voor je is het via de vga en tulp kabel te doen. Su6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef mij maar een tv met high definition en een 100 hertz of hoger, anders begin je best niet, vind het beeldkwaliteit maar slapjes en koop je anders best een grotere monitor. hdmi blijft tot nu toe het beste dus zorg voor een goede grafische kaart met hdmi naar hdmi.