Hoe neem je vandaag televisie-programmas op?

Bestaat er een hedendaagse methode om televisie-programma’s op te nemen ? (op een externe bron, zoals je vroeger kon opnemen op video’s en dvd’s)

2 jaar geleden
1.5K
jc54
2 jaar geleden
Opnemen kon op video. Niet op DVD. Wel op een harde schijf, en dan branden op DVD.
LeonardN
2 jaar geleden
@jc54
"Niet op DVD."
Ook direct op DVD. https://nl.wikipedia.org/wiki/Dvd-recorder. @RubenG1993 Vandaag de dag ligt het vooral aan wat je televisieprovider biedt/toelaat.
Grofweg heb je decoderkastjes met opnamefunctie via HDD of een "opname" in de cloud.
Andere systemen laten je sowieso een x aantal dagen terugkijken. In dit eerdere antwoord heb ik een korte opsomming gegeven.
https://www.startpagina.nl/v/elektronica/televisies/vraag/657976/televisie-opnemen-extra-apparatuur/
Als je de vraag stelt omdat je zelf wat wil, ipv een idee hebben wat in theorie mogelijk is, zeg dan
-Welke televisie provider je hebt (en welk abonnement)
-Welk decoderkastje je hebt (of dat je kijkt via CI+ module in de TV)
-Welke opnameapparatuur je hebt Je kan ook nog steeds oude videoband/DVD/HDD-recorders gebruiken via de analoge uitgang van een kastje.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
@LeonardN
Op heel veel "kastjes" zit tegenwoordig geen analoge uitgang meer. Ik vermoed dat die in de ban zijn gedaan om illegaal kopiëren van films e.d. tegen te gaan.

Antwoorden (1)

Dat is tegenwoordig niet meer zo gangbaar maar het kan nog wel.
Als je een FTA DVB-T2 ontvanger hebt zit er meestal een pvr bij waar je programma's kan opnemen op een usb-stick.
Het bestand is een TS met H265 video en aac audio, makkelijk op elke computer af te spelen met bijvoorbeeld MPC-HC
Je kunt met Ziggo of KPN box ook opnemen maar die zijn alleen op je eigen TV af te spelen.
Bijvoorbeeld zie foto
Plaatje bij antwoord