https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=nl

Stap 1. Aan de slag
De functie voor het casten van uw Android-scherm is beschikbaar op apparaten met Android 5.0 of hoger.
Het casten van uw Android-scherm wordt niet ondersteund op iOS- of Windows-apparaten.
Zorg ervoor dat u de batterijbesparingsmodus heeft uitgeschakeld op uw Android-apparaat. Als u de batterijbesparingsmodus inschakelt, kan de verwerkingskracht van uw apparaat worden beperkt, wat van invloed kan zijn op de prestaties van de functie 'Scherm casten'.
Belangrijk: Het recht 'Microfoon' in de app Google Play-services moet worden ingeschakeld om de functie 'Scherm/audio casten' te gebruiken met Chromecast. Als dit recht niet is ingeschakeld, wordt de sessie voor 'Scherm casten' onmiddellijk beëindigd nadat er is geprobeerd verbinding te maken.
Microfoonrechten inschakelen:
Tik op uw Android-apparaat op Instellingen .
Scroll omlaag en tik op Apps en dan Google Play-services en dan Rechten.
Zoek naar 'Microfoon' en zet de schuifregelaar op Aan .
Stap 2. Uw scherm casten vanaf uw Android-apparaat
Zorg ervoor dat uw mobiele telefoon of tablet is verbonden met hetzelfde wifi-netwerk als uw Chromecast-apparaat.
Open de Google Home-app Google Home-app.
Tik op het apparaat waarnaar u het scherm wilt casten.
Tik op Mijn scherm casten en dan Scherm casten.