Kan ik op een Panasonic TX-32LZD85F televisie een Apple TV 4K met een HDMI 2.0-kabel aansluiten?

Het is een oudere tv, voor het laatst in 2009 verkocht, ik heb hem al jaren langer. In de gebruiksaanwijzing wordt enkel melding gemaakt van een HDMI kabel, niet specifiek een 2.0. Ik heb een oudere versie Apple TV aangesloten gehad, zonder problemen. Na de overstap naar Ziggo Alles-in-1 heeft hij de geest gegeven. Geen idee of dat toeval is. Nu wil ik een nieuwe versie aanschaffen.Die vraagt om een HDMI 2.0 kabel.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Ja. HDMI werkt zo'n beetje altijd ongeacht versienummer van de apparaten, ongeacht type kabel.

"Na de overstap naar Ziggo Alles-in-1 heeft hij de geest gegeven. Geen idee of dat toeval is."
Ja, dat heeft geen invloed op elkaar dus dat is toeval.

"Die vraagt om een HDMI 2.0 kabel."

Dat is niet waar, of beter gezegd je interpreteert de informatie verkeerd (eigenlijk bestaat er geen HDMI 2.0 kabel).
Het apparaat wat je koopt ondersteunt HDMI 2.0
De TV die je bezit ondersteunt HDMI 1.2 (gok ik zo)
Dat betekent dat je nooit meer dan de functies die HDMI 1.2 biedt kan gebruiken.
Dat is prima je TV dicteert immers wat voor beeld je kan hebben.

Je oude HDMI kabel die je dus met je oude AppleTV gebruikte kan je prima opnieuw gebruiken.
Je TV kan namelijk toch niks met HDMI 2.0 specifieke informatie (4K bijvoorbeeld).
---
Eigenlijk is het dus nog beter te zeggen.

Je kan elk HDMI-apparaat op je TV aansluiten met de kabel(s) die je altijd al gebruikte.
Een als HDMI 2.0 aangeprezen kabel kopen is onnodig (immers die bestaan eigenlijk niet, ook al worden ze zo aangeprezen).
Toegevoegd op 08 maart 2019 14:54: tekst
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank je voor je snelle antwoord. En ik heb de informatie inderdaad verkeerd geïnterpreteerd. Apple zelf geeft aan:
"Dit hebt u nodig:
Een tv of een ander beeldscherm met een HDMI-poort
Een HDMI-kabel (Apple raadt het gebruik aan van een kabel die compatibel is met HDMI 2.0 of hoger)". Nu nog besluiten welke Apple TV ik ga aanschaffen.
LeonardN
5 jaar geleden
Die onjuiste interpretatie wordt dan ook nog eens extra gevoed door fabrikanten van kabels. Loop maar de MM binnen en je zal op bijna elke kabel zien staan dat het een HDMI 2.0 of HDMI 2.x kabel is.